مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان:

امام صادق(ص) بزرگترین خدمت را به اسلام راستین انجام دادند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان گفت: سراسر زندگی امام صادق(ع) درس‌های روشنی از ابعاد مختلف زندگی است که همه دلدادگان و پیروان آن حضرت باید این درس‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۳۳۷۳۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان  درجمع پاسداران وسربازان وظیفه با اشاره به دوران امامت امام صادق(ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) در حقیقت در سخت‌ترین شرایط و در حالی که حاکمان بنی‌عباس محدودیت ایجاد کرده بودند توانست با اندیشه بلند خود در حقیقت مذهب شیعه و مکتب اهل بیت را به عنوان یک اندیشه بلند معرفی کرده و باتربیت شاگردان این مبانی را به نسل‌های بعد انتقال دهد.

وی در خصوص جایگاه علمی اسلام در جهان تصریح کرد: بدون شک اسلام و شیعه در زمان امام صادق(ع) در جایگاه نخست علمی در جهان قرار داشت. زمانی که اروپا غرق در شهوت و دنیا پرستی بود، شیعه به برکت و تلاش های امام ششم(ع) به فعالیت های علمی می پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان با تاکید بر اینکه اهل بیت(ع) و رسول الله(ص) اسوه اخلاقی انسان‌ها به‌شمار می‌روند تصریح کرد: هر آنچه که ایشان بر زبان خود جاری کردند از وحی سرچشمه گرفته است و هرگز سخن عبث و بیهوده نقل نکرده‌اند.

وی افزود:امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند که پیروان ما هرگز سراغ مال و کار حرام نمی‌روند و شکم خود را با لقمه حرام پر نمی‌کنند، لذا همه ما نیزکه جزو شیعیان حضرت‌شان به‌شمار می‌رویم باید مراقب باشیم در مال و کارمان حرام رسوخ نکند و اگر با آن روبه‌رو شدیم آن را ترک کنیم.

حجت الاسلام رجبی تاکید کرد: امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام با استفاده از شرایط به وجود آمده، خاصه زمینه‌های فکری و فرهنگی، جامعه اسلامی را رهبری کرد، اسلام را حفظ کرد، دین را ترویج نمود، معارف و آموزه‌های دینی را گسترش داد و مذهب شیعه را تقویت نمود، به صورتی که مذهب شیعه به آن بزرگوار نسبت داده می‌شود، و در آن وانفسای حاکم، بیش از ۴ هزار طالب علم و دانش به مکتب آن بزرگوار جذب شد که بعضی از آنان جزء دانشمندان بزرگ روزگار خود شناخته شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه کمیجان خاطرنشان کرد: سخنان و آموزه‌های دینی امام صادق(ع) در هر عصری راه‌گشای مشکلات بشری به‌شمار می‌رود، لذا مومنانی که خود را پیرو ایشان می‌دانند باید با سخنان گوهربار ایشان آشنا و به آن عمل کنند.

ارسال نظرات