پیشرفت 90 درصدی تکمیل بیمارستان 220 تختخوابی بهشهر برای بهره برداری مردم/ مرکز تروما در شرق مازندران

علیزاده در مورد پیشرفت فیزیکی بیمارستان 160 تختخوابی بهشهر گفت: این بیمارستان اکنون دارای پیشرفت 90 درصدی است و تمامی کارهای اصلی و زیربنایی انجام و در حال نازک‌کاری و نصب هستند و سه طبقه از بالا کامل است و حتی رنگ اولیه زده شد و محوطه‌سازی هم انجام شد و در مردادماه آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۵۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدجعفر علیزاده اظهار کرد: در بازدید از این بیمارستان و جلسه مسائل فنی و مالی بررسی شد و پیشرفت مناسبی را در ساخت و ساز شاهد هستیم.

وی افزود: آنچه ما می‌سازیم بیمارستان جنرال است که دارای چهار بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان و نوزادان است و تخصص‌های پایه و بستری را داراست و کلینیک بخش‌های فوق‌تخصصی هم برای بیمارستان دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان با 160 تخت شروع به ساخت و ساز کرد و اکنون به 220 تخت افزایش یافته است و در بخش اورژانس تغییرات اساسی داده و به تعداد 24 تخت افزایش یافته است و این استاندارد و نگاهی است که سازمان جهانی بهداشت به مقوله بیمارستان دارد و به نگاه اورژانس اولویت و توجه خاص دارد.

وی بیان داشت: بخش زنان و زایمان هم تغییر یافته است و با استاندارد روز دنیا به 5 وی آی پی تجهیز شده است و معاینه، زایمان و تحویل نوزاد انجام می‌شود.

علیزاده گفت: با توجه به قرار گرفتن این بیمارستان در مسیر ملی و شریانی، 30 تخت مراقبت ویژه هم برای بیمارستان در نظر گرفته شده است و این بیمارستان در مراحل حساس می‌تواند بعنوان یک مرکز تروما باشد.

وی ادامه داد: بیمارستان اکنون به مرحله نصب تجهیزات و مراحل نهایی رسیده و همزمان با تکمیل، تجهیزات انجام می‌شود که اعتبارات تجهیزات برای این بیمارستان تأمین و ابلاغ شده و اعلام آمادگی شد که تجهیز انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بازدید نهایی از بیمارستان و بررسی موارد مختلف آن در نیمه مرداد امسال انجام می‌شود؛ خاطر نشان کرد: با نصب انشعابات و تجهیز این بیمارستان،  قطعا" امسال شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان در بهشهر خواهیم بود.

علیزاده همچنین یادآور شد: تاکنون بیش از 52 میلیارد تومان برای ساخت و ساز در بیمارستان جایگزین بهشهر هزینه شده است و با احتساب تجهیزات و مجموعه اقدامات دیگر حدود 100 میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده است که به تنهایی می‌تواند جوابگوی نیاز فیزیکی بهداشت و درمان باشد.

وی در مورد پیشرفت فیزیکی بیمارستان گفت: این بیمارستان اکنون دارای پیشرفت 90 درصدی است و تمامی کارهای اصلی و زیربنایی انجام و در حال نازک‌کاری و نصب هستند و سه طبقه از بالا کامل است و حتی رنگ اولیه زده شد و محوطه‌سازی هم انجام شد و در مردادماه آسفالت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اعلام اینکه قلب ساختمان، موتورخانه است که به اتمام رسیده است؛ اظهار کرد: به محض اینکه انشعابات تأمین شود و دستگاه‌های خدمات‌رسان برق و آب را به اتمام برسانند و برق و آب تأمین شود، موتورخانه استارت شده و تست انجام می‌شود.

علیزاده افزود: دو سوم کار در ساختمان‌های این چنینی و بیمارستان، تأسیسات است که بسیار هم باید دقیق انجام شود چرا که اشتباه کوچک خسارت فراوان دارد و به محض اینکه برق وصل شود قدم به قدم تأسیسات چک می‌شود تا در زمان مناسب به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: طولانی شدن زمان افتتاح و ساخت و ساز این پروژه به دلیل برخی از تنگناهای اقتصادی و بین‌المللی بود که برطرف شد و 70 تا 80 درصد کارها انجام شده است و این بیمارستان با قوت در سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها