شنبه‌های انقلاب(12)/ مسئول بسیج جامعه زنان در کمیته زنان و خانوده:

نگاه امام راحل هویت بخشی به زن ایرانی بود

اصلانی گفت: بزرگترین نقش زنان در دفاع مقدس از خودگذشتگی بود که درسهایی در درون خود دارد و می توان به موضوعانی چون محبت مادرانه،عشق همسرانه و ... اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۲۹۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور در دوازدهمین شنبه انقلاب با محور زنان و خانواده که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی درمنزل خانم رقیه حداد برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم انقلاب اسلامی، زن و جایگاه آن در خانواده است که می‌توان آن را در مقاطع مختلفی از جمله دوران دفاع مقدس و با حضور گسترده زنان پیدا کرد.

وی ادامه داد: بزرگترین نقش زنان در دفاع مقدس از خودگذشتگی بود که درسهایی در درون خود دارد و می توان به موضوعانی چون محبت مادرانه،عشق همسرانه و ... اشاره کرد.

اصلانی مهمترین نقطه آغازین انقلاب اسلامی را هویت بخشی به زن ایرانی دانست و گفت: از همان ابتدا حضرت امام (ره) به این هویت احترام والایی کذاشت که باعث رشد این جایگاه شد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور بیان داشت: بیش از 7000 زن در دوران دفاع مقدس جان خود را از دست داده اند که به گفته مقام معظم رهبری این شهدای زن به غیر از اهدا کردن جوانان خود از جان با ارزش خود نیز گذشته اند.

وی گفت: انقلاب اسلامی توانست الگوی نه شرقی و نه غربی زن را ایجاد و به زن مسلمان یک هویت انسانی، والا و برگرفته از سیره حضرت زهرا س و حضرت زینب س عطا کند.

اصلانی با اشاره به الگوی نه شرقی و نه غربی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: الگویی که به تاثیر حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) باشد بر خلاف الگوهای غربی و شرقی است؛ این الگو در برگیرنده عفاف و پاکدامنی است که با همین عفاف، زن ایرانی توانسته است در جهان به جایگاه بالایی دست پیدا کند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی توانست زن را به یک جایگاه بزرگ برساند که این جایگاه اعتبار بخشیدن و احترام گذاشتن به زنان است.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه در کشور زنان با صلابت و قدرتمندی هستند بیان داشت: در این رابطه می توان به مادران شهدا اشاره کرد مانند مادر شهید حدادی از شهدای امنیت که بعد از شهادت فرزندش با یک روحیه ی مستحکم و با صلابت ایستادگی کرد و توانست چنین جوانی را به جایگاه والایی برساند؛ اینها همان الگوی  نه شرقی و نه غربی هستند.  

اصلای با اشاره به قعالیت های بسیح زنان گفت: بیش از 9 میلیون نفر زن در بسیج حضور و در همه عرصه ها فعالیت گسترده ای دارند؛ در حقیقت بسیج زنان بزرگترین تشکل زنان در جهان است.

ارسال نظرات