نسل 3 و 4 تلفن همراه در نقاط کم برخوردار مازندران

وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه روستایی در مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی دارد خاطرنشان کرد: تلاش شد تا پوشش نسل ۳ و نسل ۴ تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و نقاط شهری به طور کامل برقرار شود.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست مدیران حوزه فناوری اطلاعات کشور در ساری در گفت و گویی گفت: 9ماه گذشته هزار و 35 طرح در حوزه تلفن همراه مازندران با اعتبار 390 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: بین شبکه های ارتباطی و زمان پیک در مازندران دو برابر فاصله وجود دارد که از نظر ایجاد زیرساخت های ارتباطی این امر هزینه بر است.
وی با اشاره به این که مازندران استانی است که مشخصه های ویژه ای در حوزه ارتباطات دارد تصریح کرد: جمعیت مازندران از امکانات خوبی برخوردارند اما در ایام تعطیل و برخی زمان های پیک،میزان درخواست ها در شبکه استانی  به دو برابر حد معمول خود می رسد.
وزیر ارتباطات با بیان این که توسعه روستایی در مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی دارد خاطرنشان کرد: تلاش شد تا پوشش نسل ۳ و نسل ۴ تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و نقاط شهری به طور کامل برقرار شود.

وی با بیان این که پیشرفت های قابل قبول در این حوزه بوده و نقاط شهری به طور کامل تحت پوشش قرار داشتند گفت: پوشش تلفن های نسل ۳و۴ در نقاط شهری کامل است و در نقاط روستایی نیز شهرهای شمالی استان وضعیت مطلوبی دارد و مناطق جنوبی استان نیازمند توجه هستند .

آذری جهرمی در مورد توسعه فیبر نوری نیز افزود: برای توسعه فیبر نوری در مازندران در 10 مسیر ارتباطی سرمایه گذاری و ارتباطات پایدارتر و مناسب تر شده و در حوزه فناوری اطلاعات نیز در کنار دانشگاه ها مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوین ایجاد شده است .

وزیر ارتباطات با اشاره به این که در این سفر مرکز اگریگیتور با حمایت دانشگاه آزاد مازندران به بهره‌برداری خواهد رسید خاطر نشان کرد: این طرح به توسعه خدمات محتوایی و درآمدزایی گروه‌های دانشجویی نیز کمک خواهد کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در موردتشعشعات رادیویی گفت: تشعشعات رادیویی آنتن های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می کند و این اشعه ها همواره براساس استانداردهای حرارتی است.

آذری جهرمی افزود:سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.

حضور در جلسات شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، نشست با فعالان حوزه ICT و نشست مشترک با مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان‌ های محمود آباد و نور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور از برنامه‌ های دومین روز سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مازندران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها