اعضای یک خانواده (پدر و پسر) در رودخانه سقز غرق شدند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سقز گفت: دو نفر از اعضای یک خانواده (پدر و پسر) بر اثر سقوط در رودخانه این شهر در نزدیکی روستای کانی جشنی و عدم آشنایی به فن شنا جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۰۳۲۳۳۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ایرج گیلاسی اظهار داشت: عصر سه شنبه خانواده ای پنج نفره به قصد تفریح به حاشیه رودخانه سقز در حد فاصل روستای کانی جشنی و عرب اغلو رفتند و پسر 10 ساله بخاطر بی احتیاطی بداخل رودخانه سقوط کرد.

وی با بیان اینکه پدر این خانواده برای نجات جان فرزندش وارد رودخانه شد، افزود: جریان تند آب این پدر و پسر را به قمست عمیق رودخانه برد و به دلیل عدم آشنایی با فن شنا هر 2 غرق شدند.

گیلاسی تاکید کرد: طی تماس شاهدان عینی با سامانه 125، تیم غواصان سازمان آتش نشانی سقز به محل اعزام شد و ابتدا جسد پدر و به فاصله چند دقیقه جسد بی جان کودک را از آب خارج و به سردخانه بیمارستان تامین اجتماعی منتقل کردند.

وی یادآور شد: این نخستین مورد از غرق شدگی در رودخانه سقز طی سال جاری است اما با توجه به نزدیکی این شهر با سدهای شهید کاظمی و چراغ ویس سالانه بطور میانگین پنج تا 6 مورد حادثه غرق شدن در این منابع آبی اتفاق می افتد.

گیلاسی از مردم درخواست کرد برای جلوگیری از این گونه حوادث دلخراش از حضور کودکان و فرزندان خود در کنار آب رودخانه ها و دریاچه پشت سدها خودداری کنند و در صورت وقوع حادثه از کسانی که با فنون شنا آشنایی دارند، کمک بگیرند.

رودخانه سقز از مناطق کوهستانی کلی خان بانه سرچشمه می گیرد و پس از عبور از شهر سقز وارد سد شهید کاظمی می شود.

روستای کانی جشنی در فاصلیه 100 کیلومتری شمال سقز قرار دارد و سقز نیز در 200 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات