تعطیلی مطب در انتظار پزشکان متخلف کهگیلویه و بویراحمد/ نظارت ماهانه از داروخانه‌ها

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج گفت: در صورت تخلف به ویژه در تجویز بیش از حد و نرمال آنتی‌بیوتیک‌های گران قیمت با پزشکان متخلف برخورد شده و حتی منجر به تعطیلی مطب آنها می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۲۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، امام‌بخش قائدی با اشاره به برخورد با داروخانه‌های متخلف، اظهار کرد: تعدادی از داروخانه‌های به دلیل فروش دارو‌های تاریخ گذشته، گرانفروشی و دیگر عوامل سال گذشته جریمه و توبیخ شدند.

وی در ادامه گفت: هر ماه داروخانه‌های شهرستان‌های استان را مورد بازدید قرار می‌دهیم و داروخانه‌های مرکز استان را هر ماه دو بار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی استان افزود: با داروخانه‌های که مسوول فنی نداشته باشد، داروی قاچاقی توزیع کنند و یا اینکه دارو‌های لیبل‌دار که مورد تایید ما است، لیبل نداشته باشد و تقلبی باشند را جمع آوری و با مسوولان داروخانه بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.

قائدی با بیان اینکه بررسی و نظارت بر نسخه‌های دارویی پزشکان با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه و نماینده سازمان نظام پزشکی انجام می‌گیرد، اذعان داشت: در صورت تخلف به ویژه در تجویز بیش از حد و نرمال آنتی‌بیوتیک‌های گران قیمت با پزشکان متخلف برخورد شده و حتی منجر به تعطیلی مطب آن‌ها می‌شود، بطوریکه سال گذشته با سه پزشک عمومی و دو پزشک متخصص برخورد کردیم و مطب آن‌ها تعطیل شد.

وی در پایان تصریح کرد: داروخانه‌های استان به طور مرتب هر ماه دو بار توسط کارشناسان این معاونت مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند و داروخانه‌های که مسوول فنی ندارند و یا مشکل دارند را هر ماه سه بار بازسی کرده و در صورت عدم رعایت قوانین به کمیسیون ۲۰ و ۱۱ تعزیرات معرفی می‌شوند.
ارسال نظرات