تربیت بیش از ۵ هزار مربی قرآنی در دستور کار اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ی استان در آیین آغاز کلاسهای تابستانی اوقات فراغت کانونهای مساجد استان در سخنانی گسترش فرهنگ قرآنی را فرصتی مغتنم برای مقابله با آسیب های اجتماعی خواند و گفت: برگزاری دوره های متنوع با موضوع قرآن کریم، تربیت مربیان قرآنی و تربیت حافظان از جمله برنامه های این اداره کل برای توسعه این فرهنگ ناب است.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۶۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
حجه الاسلام جنتی پور افزود: امسال کار تربیت ۵ هزار و ۲۰۰ مربی قرآنی در دستور کار این اداره‌ی کل است.
مدیر کل فرهنگ و ارشا اسلامی استان هم با بیان اینکه توجه به فرامین قرآن کریم نیاز عمده‌ی جامعه‌ی امروز است گفت: تاکید این کتاب آسمانی به حفظ روحیه‌ی برادری و تلاش برای صیانت از ارزش‌های دینی ضرورت توجه به توسعه‌ی فرهنگ قرآنی را دوچندان کرده است.
دهبانی پور افزود: بیش از هزار نفر برای شرکت در این جشنواره‌ی قرآنی نام نویسی کردند که در پایان رقابت این افراد، ۵۲ نفر به عنوان برگزیده در رشته‌های مختلف انتخاب شدند.
وی تقویت موسسه‌های قرآنی و جامعه القرآن در کنار تجلیل از فعالان قرآنی را از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد.
دهبانی پور همچنین از آغاز فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی، هنری مساجد در تابستان امسال خبر داد و افزود: در این کانون‌ها علاقمندان تا پایان تابستان از دوره‌های آموزشی بهره‌مند خواهند شد.
در این آیین از برگزیدگان جشنواره‌ی قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه تجلیل شد.
ارسال نظرات