کمک ۳ میلیاردی مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استانکمک حدود ۳ میلیارد ریالی مردم استان به بازسازی عتبات عالیات گفت: این کمک‌ها برای بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا هزینه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۰۸۳۲
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
فرج الله نظر پور افزود: همچنین ۴۵ کارگر، متخصص و استادکار کهگیلویه و بویراحمدی در بخش‌های مختلف به صورت افتخاری برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات و اجرای طرح‌های عمرانی کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به عراق اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این تعداد خادم به صورت داوطلبانه در ۲ گروه به مدت ۲ ماه به عتبات عالیات اعزام شده اند ادامه داد:مردم می‌توانند برای هر سهم برای صحن حضرت فاطمه (س) درحرم حضرت علی (ع) در نجف ۳۰ میلیون ریال و در کربلای معلی برای صحن عقیله بنی هاشم (س) ۴۰ میلیون ریال پرداخت کنند.
نظرپور اضافه کرد: اربعین سال گذشته ۲۷ موکب پذیرایی از زائران اربعین از سوی مجموعه نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر زائران تا نجف اشرف برپا شد که مردم استان بیش از ۸۰ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک به زائران امام حسین (ع) پرداخت کردند.
وی ادامه داد: بیش از سه میلیون زائردر این موکب‌ها سال گذشته پذیرایی شدند.
نظرپور گفت: طرح ساخت صحن و سرای حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) در شهر نجف اشرف از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده به اتمام برسد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان افزود: مساحت این صحن و سرا ۲۲۰ هزار مترمربع (که حدود ۹۰ هزار مترمربع آن زیارتی) است.
وی اضافه کرد: مطالعات توسعه حدفاصل خیمه گاه، تل زینبیه و حرم امام حسین (ع) انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز در سال ۹۵ از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور آغاز شد و هم اکنون در حال گودبرداری است.
ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی عراق در سال ۱۳۸۲ به همت جمعی از دوستداران اهل بیت (ع)، متخصصان، معتمدان و خیران، با استفاده از رهنمود‌های رهبرمعظم انقلاب برای توسعه اماکن مقدس عراق تشکیل شد.
ارسال نظرات