مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

راه شهدا با ایثار اجتماعی صادقانه ادامه پیدا می‌کند

مدیرکل بنیاد استان زنجان در نشست صمیمی ایثارگران شاغل در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با مسئولان حوزه ایثار و شهادت گفت: راه شهدا با ایثار اجتماعی صادقانه ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۰۴۹۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نشست صمیمی ایثارگران شاغل در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با حضور مسئولانی چون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، خدایی مشاور استاندار و امور هماهنگی ایثارگران و جمعی از مسئولان حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.
در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه چنین جلساتی فرصت را برای تعاملات بیشتر با ایثارگران و مسئولان فراهم می‌کند، گفت: احترام گذاشتن و حفظ جایگاه ایثارگران یک تکلیف اجتماعی است و ما نیز بر آنیم که این وظیفه مهم به بهترین شکل ممکن انجام شود.
کلیم‌الله وثوقی با اشاره به اینکه در این ارگان سعی شده که نیازهای خانواده‌های شاهد و ایثارگر شاغل تا حد امکان پیگیری و رفع شود، افزود: 80 درصد پست‌های مدیریتی این ارگان در اختیار ایثارگران است از این رو خرسند هستیم که موفقیت ایثارگران منجر به کسب مدارج عالی آنها در شغلشان نیز شده است. در این اداره 205 نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد 43 نفر ایثارگر محسوب می‌شوند.
وی در بخشی از سخنان خود به میز خدمت اشاره کرده و ادامه داد: در راستای مناسب‌سازی و همچنین ایجاد شرایط مطلوب جهت پاسخ‌دهی به درخواست‌های جانبازان و سایر افراد میز خدمتی در نظر گرفته شده که از قبل آن افراد مسیرهای طولانی برای پیگیری موارد درخواستی خود نداشته باشند و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنند.
 
در ادامه مدیرکل بنیاد استان زنجان با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی هم‌افزایی و هم‌فکری را میسر می‌کند، اظهار کرد: آنچه که همه بر آن واقفند این است که ایثارگران در اقتدار و عزتمندی ملت شریف ایران نقش موثری دارند. از این‌رو توجه به این قشر ارزشمند در اولویت قرار دارد.  
علی کاظمی با بیان اینکه خدمات و اقدامات مفیدی در حوزه‌های مختلف برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود، عنوان کرد: طبق قانون 25 درصد از افراد استخدامی در دستگاه‌ها باید ایثارگر باشند که خوشبختانه این رقم اغلب در ادارات رعایت شده است. همچنین این آمار باید در بخش خصوصی نیز عملی شود و امیدواریم به زودی شاهد عملیاتی شدن این مهم باشیم.
وی نقبی به الکترونیکی شدن خدمات زده و ادامه داد: اکنون 25 خدمت بنیاد برون سپاری شده و خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند از مراکز مربوطه نسبت به این مهم اقدام کنند.
کاظمی با تاکید بر ایثار اجتماعی گفت: همه باید تلاش کنیم تا با ایثار اجتماعی صادقانه راه شهدا را ادامه دهیم.
 
در بخشی از جلسه مشاور استاندار و امور هماهنگی ایثارگران نیز گفت: اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم، باید سلامت نفس داشته باشیم. در این امر نقش ایثارگران پر رنگ است و می‌توانند به عنوان سرمایه‌های عظیم اجتماعی اقدامات قابل توجهی را انجام دهند.
خدایی با بیان اینکه در حوزه ایثار و شهادت قوانین باید شفاف اجرا شوند تا دغدغه این قشر ارزشمند کمتر شود، عنوان کرد: باید از ظرفیت ایثارگران در جامعه به نحو احسن استفاده شود تا این قشر ارزشمند بهترین الگو برای نسل جدید باشند.
وی با اشاره به بودجه فرهنگی دستگاه‌ها نیز ادامه داد: 20 درصد از بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید صرف فعالیت در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد از این‌رو امیدواریم همه دستگاه‌ها نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
 
 
 
در این جلسه جمعی از شاغل ایثارگر اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداخته و با مسئولان به گفتگو پرداختند.

 

ارسال نظرات