خبرهای داغ:
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

خیران در ساخت مدارس برای کودکان نیازمند ورود کنند

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در بیستمین جشنواره مجمع خیران مدرسه ساز استان در تالار سرباز مراغه با تجلیل از کمک های خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی استان گفت: خیران در حوزه نرم افزاری و ساخت مدارس برای کودکان نیازمند ورود کنند.
کد خبر: ۹۰۳۰۳۷۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر افزود: مدرسه ای در استان ایجاد شده که در آن کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست تحت تکفل خیران قرار می گیرند.
وی ادامه داد: خیران، علاوه بر مدرسه سازی در ارائه خدمات عرصه تعلیم و تربیت نیز ورود کنند تا از کودکان نیازمند برای ادامه تحصیل حمایت شود.
شهرتی فر با اشاره به کمک 750 میلیارد ریالی خیران استان در سال گذشته برای مدرسه سازی اضافه کرد: خیران نیک اندیش امسال نیز بیش از پیش در این امر خیر مشارکت خواهند کرد.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این جشنواره گفت: در فرهنگ اسلامی بالاترین عبادت حرکت در مسیر تعلیم و تربیت است.
حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: خیرانی که در زمینه ساخت مدارس، خوابگاه و دانشگاه اهتمام می کنند نقش مهمی در عرصه تعلیم و تربیت دارند.
وی ادامه داد: خیران در حقیقت با ایثار و فداکاری بخشی از مال یا تمام آن را در راه تعلیم و تربیت صرف کرده و از اجر اخروی بهره مند می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در ادامه گفت: در سال های اخیر به اندازه 20 سال گذشته مدارس خیرساز در این استان ساخته شده است.
جعفر پاشایی افزود: با توجه به اهتمام خیران، بیش از 50 درصد مدارس موجود استان خیرساز است.
رئیس مجمع خیران مدرسه ساز استان نیز گفت: در یکسال اخیر خیران استان 800 میلیارد ریال برای ساخت مدارس تعهد کرده اند.
عبدالله فرمانی افزود: کمک و مشارکت خیران در سال جاری و تاکنون نسبت به سال گذشته بیش از 15 درصد افزایش یافته است.
هم اکنون 9 مدرسه توسط خیران مدرسه ساز در مراغه در حال ساخت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها