هوای کردستان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد

رئیس اداره امور آزمایشگاهای اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: بر اثر ورود گرد و غبار به استان، هوای اکثر شهرهای استان برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است
کد خبر: ۹۰۲۹۱۵۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کژال حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری بسیج، اظهار داشت: شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا در اکثر شهر‌های استان بویژه سنندج به حدود سه برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود: این وضعیت از شب گذشته در استان ایجاد شده و تاکنون روند ثابتی داشته، اما در ارتفاعات میزان ذرات معلق در هوا بیشتر از مناطق دشت است و وضعیت هوا در این مناطق در شرایط ناسالم قرار دارد.

حبیب زاده تاکید کرد: این وضعیت هوایی برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید در صورت لزوم برای حضور در فضا‌های باز، مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی افزود: این آلودگی هوای ناشی از ذرات PM ۲.۵ بوده است ذرات ۲.۵ میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات ۱۰ میکرون دارد، چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.

شاخص AQI استاندارد هوا در شاخص PM۲.۵ عدد صفر تا ۵۰، هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ بسیار ناسالم و ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز بسیار خطرناک است.

محیط زیست شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه و مریوان به دستگاه سنجش آلاینده هوا مجهز شده است.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ روز هوای کردستان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و هشت روز در وضعیت ناسالم قرار داشته است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات