امام جمعه پاوه در همایش دف‌نوازی سراج منیر؛

کار‌های فرهنگی و هنری ایستادگی در برابر هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان است

امام جمعه پاوه با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: در دوران جنگ تحمیلی با سلاح گرم در برابر دشمنان ایستادیم و امروز باید با کار‌های فرهنگی و هنری در برابر هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۹۰۲۷۷۷۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا ملاقادر قادری در همایش بزرگ دف‌نوازی و مولودی‌خوانی سراج منیر که به همت سازمان بسیج مداحان سپاه کردستان در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: واژه و کلمه سراج به معنی چراغ است و چهار بار در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.

ماموستا قادری با بیان اینکه سراج و هاج در قرآن صفت خورشید است، بیان کرد: منیر یعنی نور آرام که اینجا این سوال مطرح می‌شود که خداوند سراج و منیر را به عنوان صفت پیامبر آورده و در جا‌هایی به عنوان صفت خورشید آورده است خورشید و یا پیامبر کدام یک برای خدا مهم‌تر است.

امام جمعه پاوه گفت: رسول مکرم اسلام در طول حیات، منیر و روشن بوده و بعد از آن نیز منیر و به جهان روشنایی می‌بخشد.

وی در ادامه خطاب به مسوولان افزود: استان کردستان مهد عرفا شعرا، علما است؛ که انسان‌های بزرگی را در خود پرورش داده است.

به گفته امام جمعه پاوه، بزرگان زیادی در این استان تولد و رشد پیدا کرده‌اند که در زمان حیات و حتی بعد از مرگ هم برای مردمان برکاتی داشته‌اند.

ماموستا قادری اظهار کرد: کردستان مهد فرهنگ و عرفان است و انسان‌های بزرگی را در دل خود پرورش داده است.

وی افزود: نقش علما در حفظ دین و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایران اسلامی بسیار پررنگ است.

امام جمعه پاوه هنر را درک جمال معنا کرد که انواع مختلفی دارد و گفت: در ادبیات، شعر، قرائت و حتی نمایش‌ها، زیبایی در قالب هنر به تصویر کشیده شده و به مخاطب ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: قرآن زیباترین هنر است و توجه به آیات آن می‌تواند هنرمندان را به درک بیشتر برساند.

وی گفت: پیامبر مکرم اسلام تحت تاثیر هنر قرار گرفته است، پس اگر هنر، هنر باشد می‌تواند حتی رسول خدا را تشویق و جذب کند.

وی اضافه کرد: خروجی هنر از اهمیت بالایی برخوردار است هنر علمی است که می‌تواند برای جامعه نافع و یا زیان‌بار باشد.

امام جمعه پاوه اضافه کرد: اگر هنر در راستای تبلیغ، رشد، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم باشد و حماسه ملی و انقلابی شکل بدهد ارزشمند است و هنر نعمت است و زکات نعمت هم خلق آثار ارزشی و تاثیرگذار است.

ماموستا قادری با اشاره به هجمه‌های گسترده دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: امروز جنگ دشمنان با ما در بستر فرهنگ و مقابله با ارزش‌های دینی شکل گرفته و این وظیفه تک‌تک هنرمندان است که با خلق آثار فاخر با دشمنان مقابله کنند.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات