غلامرضا بامدی مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج شد

طی حکمی از سوی توحید رستمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان, غلامرضا بامدی به عنوان مسئول جدید حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج معرفی شد
کد خبر: ۹۰۲۶۵۹۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگذاری بسیج از کردستان، طی حکمی از سوی توحید رستمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان, غلامرضا بامدی به عنوان مسئول جدید حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج معرفی شد.

به گزارش کرددانش، روز چهارشنبه  23 خرداد جلسه تودیع معارفه مسئول جدید حوزه بسیج دانشجویی شهید همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با حضور جمعی از مسئولین دانشگاهی در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

 

در این جلسه غلامرضا بامدی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به عنوان مسئول جدید حوزه بسیج دانشجویی شهید همت این دانشگاه معرفی شد و از زحمات حدودا 2 ماهه عمران قنبری مسئول پیشین این حوزه تقدیر شد.

 

توحید رستمی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان در این جلسه ضمن گرامیداشت پیشاپیش عید سعید فطر اظهار داشت: با توجه به اینکه روزهای پایانی ماه پر خیر و برکت رمضان را پشت سر میگذاریم امیدواریم که در ماهی که شیطان در غل و زنجیر بود و سفره رنگین رحمت اللهی گسترانیده شده بود همه ما توانسته باشیم از این فرصت نهایت استفاده را برده باشیم.

 

وی افزود: بسیج دانشجویی یکی از ظرفیت های انقلاب اسلامی و به نوعی  نقطه امید خیلی از دلسوزان نظام است.

 

وی گفت: حضرت امام در 2 آذر سال 67 فرمان حکیمانه  تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را صادر فرمودند چرا که حضرت امام میدانستند دانشگاه به عنوان  لبه جلویی منطقه  نبرد محسوب میشود که همیشه مورد توجه و حمله دشمنان نظام است.

 

رستمی ادامه داد: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل قانونی است که با داشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به منویات مقام معظم رهبری, رسالات دفاع از اسلام ناب محمدی,  پاسداری از اصول نه شرقی و نه غربی و مبارزه با ایادی استکبار را در محیط دانشگاه بر عهده دارد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند بسیج دانشجویی تشکلی دانشجویی است نه نظامی که به سپاه تکیه دارد گفت: این فرمایش رهبر یعنی اینکه اولویت اثر گذاری بسیج دانشجویی باید در دانشگاه و محل فعالیت دانشجویان باشد و به حکم جوان بودن بدنه بسیج دانشجویی احتمال خطا وجود دارد به همین دلیل است که به سپاه تکیه دارد یعنی بسیج دانشجویی باید از فرصت های سپاه, روحیه جهادی و مقاومت در سپاه استفاده کند.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان تاکید کرد: بسیج دانشجویی تشکلی فراجناحی است که منافع هیچ حزب و گروهی را تامین نمی کند بلکه مبنای اصلی فعالیت های بسیح دانشجویی انقلابی بودن و ضد انقلابی بودن است.

 

رستمی تصریح کرد: حاکمیت و رویکرد بسیج دانشجویی تربیتی و اصالت نیروی انسانی است یعنی در فعالیت های بسیج دانشجویی نیروی انسانی ابزار نیست بلکه اصل و اساس خود نیروی انسانی است در واقع نیرو باید در این عرصه رشد و قدرت تشخیص پیدا کند و مهارت لازم را بدست آورد تا در عرصه های بعدی به عنوان یک نیروی جوان انقلابی در جامعه نقش آفرینی کند.

 

وی تقویت معنویت اسلامی دانشجویان را ارزش مبنایی و اصولی بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: ضعف معنوی در هر جایی بویژه در بسیج باعث آلودگی میشود بنابراین بسیج دانشجویی در کنار نقش آفرینی و کار تربیتی که انجام میدهد باید به بعد معنوی هم در بحث افراد و هم تشکیلات توجه ویژه داشته باشد و همانگونه که مقام معظم رهبری میفرمایید معنویت باید از قله ها بجوشد.

 

مسول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان تاکید کرد:  فعالیت های بسیج دانشجویی باید ذیل منظومه جامع اندیشه مقام معظم رهبری و تحت ارزش های اسلامی باشد و نباید به ارزش های انقلاب اسلامی نگاه کاریکاتوری یا گزینشی داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید میدان تجلی ارزش های انقلاب اسلامی باشد گفت:  فعالیت های بسیج دانشجویی باید برساس فکر, اندیشه و تحلیل درست بنا شود چرا که  بقای یک تشکل به حرف و عقید هایی که دارد وابسته است اگر تشکلی بدون فکر و اندیشه باشد در واقع در خدمت اهداف دیگران و به نوعی ابزاری در دست دیگران خواهد شد, پس دانشجویان بسیجی باید در زمینه مسائل انقلاب و اسلام صاحب نظر باشند و حرف برای گفتن داشته باشند.

 

رستمی ادامه داد: مخاطب بسیج دانشجویی صرفا افراد حزب اللهی نیست بلکه بسیج دانشجویی متعلق به توده دانشجویان و مردم است و همه کسانی که در چهارچوب قانون اساسی علاقمند به خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند مخاطب اصلی بسیج هستند.

 

وی کادر سازی را  وظیفه ذاتی و هدف اصلی بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: در فضای دانشگاه باید با تربیت و آموزش دانشجویان آنها را برای نقش آفرینی در بدنه مدیریتی آینده کشور آماده کرد.

 

در این جسله دکتر محمدقربان کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار داشت: افرادی که در بسیج دانشجویی این شجره طیبه فعالیت می کنند در واقع فرمایشات حضرت امام و آرمان ها و ارزش های را که شهدا خلق کردند ادامه میدهند.

 

ما بسیج دانشجویی را به عنوان یک تشکل نمی بینیم بلکه بسیج دانشجویی یک مسیر و راه تعالی بخش است, تفکری است که ارزش آفرین است که حماسه, جهاد, شهادت و... خلق می کند که با حکیمانه اداره کردن امور براساس تفکر و راه بسیجی تربیت قوه عاقله جامعه را بر عهده دارند.

 

کیانی یادآور شد:  تفکر بسیجی در کشور ما سرآمد همه فکرهاست و میتواند پوشش راه هایی را که انتهایشان آن هدف اصلی یعنی همان ایجاد تمدن اسلامی در دنیا است باشد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت:  افرادی که در بسیج فعالیت دارند همان راهی را می روند که مقام معظم رهبری و امام خمینی تبیین فرمودند, مسیری را در پیش گرفته اند است که ما را به عزت و هویت واقعی و اصلی اسلام میرساند.

 

انتهای پیام/ الف.صاد

ارسال نظرات