به همت روابط عمومی ناحیه امام سجاد(ع)؛

کلاس اخلاق ویژه پایوران و سربازان برگزار شد

به همت روابط عمومی ناحیه امام سجاد(ع)، کلاس اخلاق ویژه پایوران و سربازان با حضور حجت الاسلام دکتر برناز برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۶۴۲۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج روز چهارشنبه همزمان با روزهای پایانی ماه عبادت و بندگی کلاس اخلاق با محوریت سوره مبارکه اعراف در حسینیه حضرت زهرا (س) ناحیه امام سجاد(ع) برگزار شد.

کلاس اخلاق ویژه پایوران و سربازان برگزار شد
 
 حجت الاسلام دکتر برناز گفت:در آیه 172 سوره مبارکه اعراف در مورد عالم ذر صحبت شده و این آیه تنها آیه ای است که خدا در مورد عالم ذر صحبت کرده است.
 
وی گفت: ذر جمع ذره است و اولین عالم از بین عالم های 5 گانه عالم ذر می باشد و اختلاف بین علما است که آیا عالم ارواح و ملکوت است یا عالم دنیاست، در هر صورت ملکوت ارواحی را عالم ذر می گویند.
 
 این استاد اخلاق با اشاره به  روایت امام صادق (ع) گفت: از امام ششم منقول است که 2000 سال قبل از ظهور جسم روح آدمها خلق شده یعنی یک انسان 30 ساله در واقع 2030 سال عمر دارد، لذا علامه طباطبایی فرموده که عالم ذر عالم ملکوت است و همه روح های انسانها با هم در ارتباط اند.
 
وی در ادامه به کتاب آن سوی نور اشاره کرد و گفت:فردی در جزیره جرجیا زندگی می کند که این فرد مسیحی و به شغل نجاری مشغول است کتابی نوشته از آنچه برایش اتفاق افتاده در کتاب آمده که در حالت مکاشفه به ایشان گفتند چرا آنچه که به تو ارزانی داشته ایم نمی نویسی به همین دلیل این کتاب را نوشت .
 
حجت الاسلام برناز گفت: در کتاب آورده شده که در عالمی به نام عالم برنامه ریزی به من گفتند که در سن 45 سالگی 4 انگشت تو در کار نجاری قطع خواهد شد لذا ایشان برای اینکه ثابت کند که این چنین نیست کار نجاری را تعطیل نمود پس از مدتی خداوند به او فرزندی عنایت فرمود و این فرد به ساخت گهواره مشغول و 4 انگشتش در حین ساخت گهواره بریده شد.
 
وی  اذعان نمود: در عالم ذر خدا به همه ارواح گفته که آیا من خدای شما نیستم همه گفتند بلی هستی فلذا همه ارواح به وحدانیت خدا گواهی دادند .گرایش انسان به خوبی ها به این دلیل است که خدا از روح خودش در ما دمیده ولی وقتی وارد عالم دنیا می شویم همه چیز را فراموش کرده ایم.
 
وی در معرفی عالم دوم گفت: عالم دوم عالم رحم است که همه انسانها جز حضرت آدم و حوا در عالم رحم زندگی کردند در این عالم در سن 4 ماهگی روح 2000 ساله به انسان در عالم رحم میپیوندد و به راحتی در این عالم زندگی می کند وقتی زمان عالم رحم که 9 ماه و 9 روزو 9 ساعت و 9 دقیقه میباشد به پایان رسید انسان وارد عالم دنیا خواهد شد فلذا گریه میکند چون در عالم رحم راحت بود.
 
این استاد اخلاق در پایان گفت: عالم بعدی عالم برزخ میباشد وعالم انتهایی عالم قیامت است که وضعیت انسان در این عالم در گرو  چند سالی می باشد که در دنیا زندگی کرده است.
 
 
خبرنگار بسیجی:فرهادی
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها