️آشنایی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هویت تاریخی رامسر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز رامسر با همکاری اداره میراث فرهنگی و امور گردشگری با هدف گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی به همراه ۱۵ نفر از اعضای نوجوان و کودک فعال از آثار سه هزار ساله کاخ موزه رامسر و کارگاه سفال ماهور در ساداتشهر بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۳۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فاطمه نعمتی سازخانلو مسئول مرکز فرهنگی هنری رامسر ضمن بیان هدف تربیتی سال ۹۷ مبنی بر تدوین و اجرای برنامه های بومی و محلی گفت : در سال جاری اعضا به شکل تخصصی و خاص با ویژگی های محلی مکان سکونت آشنا خواهند شد.

وی افزود : این طرح سالانه شامل شخصیتها ، نخبگان ، هنرمندان تا مکانهای تاریخی و مذهبی مختلف خواهد بود.

نعمتی ضمن تشکر از همراهی دوستداران کودک گفت : در اولین بازدید سال در روز جهانی صنایع دستی اعضای کانون با انواع صنایع دستی ، ارتباط دست سازه ها با افکار ، زندگی روزمره و نقش ان در تولید ملی و اقتصاد آشنا شدند.

در ادامه بازدید سمیه جمالی کارشناس مرمت و مربی هنری درباره نحوه حفاری ، نگهداری آثار کشف شده سفالی و چگونگی حفاظت از آنان برای کودکان ونوجوانان صحبت کردند.

در ادامه بازدید از کارگاه سفال ، خانم رضوان به تشریح مراحل مختلف ایده تا ساخت سفال ، ابزار ، نحوه نگهداری و همچنین تحصیلات دانشگاهی در رشته های هنری مرتبط پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها