مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز:

پرداخت 83 میلیارد ریال وام اشتغال زایی به مددجویان کمیته امداد سقز/ 130 واحد مسکن مددجویی در مناطق محروم روستایی با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء احداث می شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سقز از پرداخت 423 مورد وام اشتغالزایی به مددجویان این شهرستان خبر داد و افزود: 83 میلیارد ریال وام در طول سال گذشته و سال جاری پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۲۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
فاروق محمودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، ضمن قبولی طاعات و عبادات مومنان در این ماه مبارک اظهار داشت: کمیته امداد نهادی مردمی می‌باشد که در ابعاد مختلف همچون بهداشت و درمان، تامین مسکن، اشتغالزایی، جهیزیه، کمک‌های تحصیلی و... فعالیت دارد.

محمودی با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۸۰ خانوار سقزی شامل ۱۲ هزار مستمری بگیر تحت پوشش این نهاد می‌باشد، افزود: هم اکنون نیز به ۱۱۵۰ دانش آموز و ۲۳۱ دانشجو تحت پوشش هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

وی ضمن اشاره به مبحث حامی یابی برای ایتام این شهرستان گفت: در این ماه عزیز ۲۷ حامی اعلام آمادگی کرده و باتوجه به استقبال خوب خیران برآورد می‌شود تا پایان ماه رمضان ۲۰۰ الی ۲۵۰ یتیم حامی دار شوند.

این مسئول با بیان اینکه در دهه اول ماه مبارک رمضان ۶۵۰ میلیون ریال کمک نقدی داشته ایم، تصریح کرد:‌ای کمک‌ها در قالب مواد غذایی گرم و جیره خشک به مددجویان این مرکز تحویل داده شده است.

محمودی با اشاره به وضعیت زکات در سال ۹۶ گفت: سقز همچون سال‌های گذشته در زمینه جمع‌آوری زکات یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان می‌باشد و در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد.

او با تشریح هزینه پرداخت زکات در شهرستان عنوان کرد: در سال گذشته تعمیر و بازسازی ۲۶ مسجد، احداث ۲۷ مسکن نیازمندان، پرداخت ۴۳ جهیزیه و مابقی در قالب هزینه‌های تحصیلی و طلاب هزینه شده است.

وی از سقز به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در بحث توسعه مشارکت‌های مردمی نام برد و گفت: هم اکنون ۸ هزار و ۳۱۷ صندوق صدقه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که در آمد ماهیانه آن بصورت میانگین ۳۰۰ میلیون ریال می‌باشد و این مبلغ در زمینه‌های درمانی، وام کار گشایی و قرض الحسنه، تحصیل و عمران (احداث و تعمیر) در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

محمودی اضافه کرد: این نهاد ۸۰۰ کودک یتیم را تحت پوشش دارد که ۶۸۶ نفر از آنان بد سرپرست می‌باشند که انتظار می‌رود خیران در این زمینه بیشتر کمک حال ما باشند.

مدیر کمیته امداد شهرستان سقز در ادامه با بیان اینکه انشاالله سال ۹۷ سال عمرانی و اشتغالزایی خواهد بود، گفت: ۱۳۰ واحد مسکن مددجویی در مناطق محروم روستایی با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و کمیته امداد سقز احداث خواهد شد.

وی همچنین از پرداخت ۴۲۳ مورد وام اشتغالزایی در شهرستان خبر داد و افزود: ۸۳ میلیارد ریال وام در طول سال گذشته و سال جاری پرداخت شده است.

محمودی به دیدار با خانواده‌های مددجو در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان این ماه از ۴۵۰ الی ۵۰۰ خانوار سرکشی بعمل آید.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار