خبرهای داغ:

پیام تسلیت کاظمی نماینده مردم ملایر درپی درگذشت آیت‌الله «احمدی»

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ارتحال عالم بزرگ آیت‌الله «احمد احمدی ملایری» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۸۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

پیام تسلیت کاظمی نماینده مردم ملایر درپی درگذشت آیت‌الله «احمدی»به گزرش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ارتحال عالم بزرگ آیت‌الله «احمد احمدی ملایری» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه ارتحال حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی ملایری، یار دیرین امام و انقلاب و همراه و پیرو راستین ولایت، مصیبتی جانکاه برای اهل فضل و علم است.

 آن فیلسوف آزاداندیش قریب به نیم قرن در مسیر نشر معارف الهی و تربیت فرزندان ایران عزیز کوشید و آثار مکتوب و زحمات بی دریغش در اعتلای حکمت و معرفت این سامان جاودانه خواهد بود.

همت والای این استاد گرانمایه در بنیان نهادن دانشگاه تربیت مدرس و سال‌ها عضویت موثر در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست مدبرانه سازمان «سمت» هرگز از یاد دانشگاهیان، فرهیختگان و دغدغه مندان فرهنگ و ادب پاک نخواهد شد.

اینجانب رحلت آن عالم وارسته را به جامعه علمی و دانشگاهی و خاندان مکرمشان بالاخص یادگار ارجمندشان جناب آقای دکتر وحید احمدی تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان علو مرتبه برای روح بلند آن عزیز سفر کرده خواهانم.

محمدکاظمی /۱۹ خرداد ۹۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حضرت آیت الله دکتر احمد احمدی ملایری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها «سمت» شامگاه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مرحوم آیت الله احمدی در سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد. وی پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت. سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد اساتیدی نظیر امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، محقق داماد و نجفی مرعشی تلمذ کرد.

وی همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد و از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران شد و فلسفه اسلامی، فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است.

ایشان از سال ۱۳۶۰ به عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی درآمد و پس از آن سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) را بنیان‌گذاری کرده و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت و همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بود.

از جمله آثار مرحوم حجت‌الاسلام احمدی می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت»، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات