نگاهی به شخصیت و برخی اقدامات حضرت امام خمینی (ره)

انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بی شک پدیده ای تاثیر گذار و تحول آفرین در دهه های اخیر می باشد. انقلابی غایت گرا، آرمان گرا، اسلام گرا و عالم­ گیر که از سوی رهبری فرهمند و بی نظیر در جهان اسلام چون حضرت امام خمینی ـ رحمه الله علیه ـ هدایت گردید.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۱۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
حدود نیم قرن پیش و هنگامی­که نخستین جرقه های خیزش اسلامی مردم ایران از سوی حضرت امام خمینی ـ رحمه الله علیه - زده شد بیشتر آگاهان مسائل سیاسی و نظام بین الملل باور نداشتند که این حرکت مردمی به 2500 سال سلطنت استبدادی در این پایان خواهد داد و دگرگونی ­های وسیعی نیز در منطقه و جهان به دنبال خواهد آورد.
 
انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بی شک پدیده ای تاثیر گذار و تحول آفرین در دهه های اخیر می باشد. انقلابی غایت گرا، آرمان گرا، اسلام گرا و عالم­ گیر که از سوی رهبری فرهمند و بی نظیر در جهان اسلام چون حضرت امام خمینی ـ رحمه الله علیه ـ هدایت گردید و تحولی شگرف در عرصه روابط بین الملل و در معادلات سیاسی دولت های جهان پدید آورد. 
 
ایشان با هدف مقابله با سلطه ابر قدرت های شرق و غرب، ملل اسلامی را با رویکردی جدید به ارزش های اسلامی فرا خواند و با قایل شدن ارتباط مستقیم میان انقلاب و دین مبین اسلام، انقلاب را شرطی لازم و ضروری برای تحقق آرمان های الهی، وسیله ای برای نیل به مقاصد مکتبی و پیوند دادن جامعه بشری به تعالی انسانی معرفی کردند.ایشان پس از پیروزی انقلاب یک دهه هدایت جامعه اسلامی ایران را در یکی از سخت ترین برهه های سیاسی تاریخ معاصر و جنگ تحمیلی علیه کشورمان بر عهده داشتند و سرانجام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در 15 خرداد 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

حالا پس از گذشت 28 سال از رحلت حضرت امام خمینی(ره) راه ایشان همچنان با صلابت ادامه دارد و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اساس راه حضرت امام (ره) و اصول انقلاب اسلامی کشور را هدایت می کنند و در پیام اخیر خود بمناسبت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وپنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا نکاتی را اشاره فرمودند که از مطالبات بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بوده است، که عبارتند از:

1-اتحاد و اتفاق به منظور پیشبرد کشور به سمت هدف­ های بزرگ زیر سایه نظام جمهوری اسلامی

2-رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویت­ ها، برخورد با فساد و با آسیب­ های اجتماعی.

3-عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی ایران اسلامی

4-پایبندی به مسیر انقلاب، میراث ارزشمند امام خمینی بزرگ و شهدای گرانمایه انقلاب اسلامی

مهمترین اقدامات بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)

مهمترین اقدامات بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)

ارسال نظرات