ارائه خدمات ویژه و شبانه روزی به زائران حرمین عبدالعظیم(ع) و امام خمینی(ره)

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 گفت: با توجه به تقارن ایام لیالی قدر و مراسم گرامیداشت امام راحل(ره) محدوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی(ره) آماده سازی شده است و پذیرای زائران این حرمین در مناسبت های پیش رو هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۴۰۰۱
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی با بیان این مطلب افزود: با توجه به حضور خیل عظیمی از زائران حرم حضرت امام راحل(ره) در شهرری، بیست و نهمین مراسم سالگرد امام راحل(ره) در منطقه 20 به صورت جداگانه در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود و مدیریت شهری این منطقه برای میزبانی از زائران در آماده باش است.

صفوی به تقارن این مراسم با ایام لیالی قدر اشاره کرد و زمان برپایی آن را از عصر 14 خرداد تا زمان افطار برشمرد و گفت: با پهنه بندی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تمامی نواحی هفتگانه در این محدوده آماده باش هستند و عوامل مدیریت شهری شبانه روزی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

اجرای امور نگهداشتی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به صورت شبانه روزی

وی در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای مناسبت های پیش رو، افزود: تامین روشنایی، رنگ آمیزی المان های شهری، لکه گیری آسفالت محورهای منتهی به حرمین حضرت عبدالعظیم(ع) و امام خمینی(ره)، آماده سازی پارکینگ های پیرامونی، پیش بینی افزایش ظرفیت پارک خودرو، رفع عیب های احتمالی مجموعه های خدماتی و رفاهی از مهمترین اقدامات انجام شده است.

صفوی با اشاره به اینکه نظافت و امور نگهداشتی به صورت ویژه پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در قبل، حین و بعد از مراسم ها در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، گفت: رسیدگی و نظافت مستمر سرویس های بهداشتی و افزایش موردی در نقاط پرتردد تا پیش از شروع مناسبت ها انجام می شود تا بهترین خدمات به زائران  ارائه شود.

اعمال محدودیت ترافیکی پیرامون حرم در ساعات پیک جمعیتی

وی به مشارکت شهروندان در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، سرویس رسانی شرکت اتوبوس رانی در فلکه سوم دولت آباد و میدان شهرری، سرویس رسانی تاکسی از سه راهی باقرشهر تا میدان ساعت، ساماندهی تجهیزات و علائم ترافیکی پیش بینی های لازم اندیشیده شده است.

صفوی به تعامل و هماهنگی با پلیس راهور نیز اشاره کرد و افزود: طبق سال های گذشته همزمان با برپایی مناسبت ها و مراسمی که با خیل جمعیت مواجه هستیم،  محدودیت های ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم لحاظ شده است و برای دسترسی زائران از پارکینگ ها به محل مراسم نیز ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان خدمات رسانی می کنند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه 20 علاوه بر هماهنگی با شهرداری تهران، در تعامل با فرمانداری ویژه شهرری نیز وظایفی را برعهده دارد تا با هم افزایی مراسم ها و مناسبت های پیش رو باشکوه تر از پیش اجرا شود.

صفوی گفت: آماده باش عوامل امدادی، امنیتی، معبربان و گشت های اجتماعی برای اطلاع رسانی و پاکسازی محدوده از افراد آسیب دیده اجتماعی از دیگر اقدامات مهم در این ایام است.

وی یادآور شد: آماده سازی مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی(ره) اعم از بزرگراه امام علی(ع) و خیابان شهید رجایی در قالب فضاسازی سیمای شهری و بهسازی و ایمن سازی نیز در برنامه مدیریت شهری منطقه 20 قرار دارد تا عبور زائران از این منطقه تسهیل و تسریع شود.

استقرار پردیس قرآنی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

صفوی به فعالیت های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با این ایام پردیس قرآنی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر می شود تا زائران از خدمات فرهنگی آن بهره مند شوند.

شهردار منطقه 20 برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و پوستر با محوریت سبک زندگی و ابعاد شخصیتی امام(ره) و برپایی نشست های معرفتی و سخنرانی های موضوعی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی امام راحل(ره) در مساجد و مراکز فرهنگی را از دیگر برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برشمرد.

جلسه هماهنگی ویژه برنامه های مناسبتی مراسم بزرگداشت امام راحل(ره) و ایام لیالی قدر با حضور شهردار منطقه، معاونان و مدیران ارشد شهرداری منطقه20 به منظور انسجام و هماهنگی بیشتر وظایف و برنامه های تدارک دیده شده مناسبت های پیش رو در سالن کنفرانس شهید تهرانی مقدم مدیریت شهری این منطقه برگزار شد.

 

ارسال نظرات