جمع آوری بیش از ۲ میلیارد ریال زکات در بخش سوق

بیش از ۲میلیارد و ۷۱ میلیون و ۹۷۸ هزار ریال زکات در سوق جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۶۸۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سوق در جلسه ستاد شورای زکات این بخش با تشریح عملکرد این نهاد و روند اجرای جمع آوری زکات واجب، مستحب و زکات فطره خواستار همکاری همه جانبه عوامل دست اندرکار در جمع آوری زکات با کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.
برومند گفت:مبلغ ۳۴ میلیون و هفتصد و چهل هزار ریال زکات واجب در روستا‌ها و شهر سوق جمع آوری شد که کل این مبلغ صرف نیازمندان و فقرای روستا‌های بخش سوق شد.
وی افزود:مبلغ ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون و ۹۷۸ هزار ریال زکات مستحبی از طریق مساجد به دست آمد که همه این مبالغ صرف تعمیر و تجهیز مساجد شهر سوق شد.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل، امام جمعه شهر سوق هم گفت:ظهور اسلام بر اساس مکتب اخلاقی، فلسفی و اعتقادی نبوده، بلکه به‌عنوان یک آیین جامع که تمام نیازمندی‌های مادی و معنوی در آن پیش بینی شده پا به عرصه ظهور گذاشت.
وی در ادامه به مسأله مهم زکات اشاره کرد و افزود:زکات از مهمترین عبادات است و کسی که زکات نمی‌پردازد، ارزشی در پیشگاه خداوند ندارد و مسلمان نیست.
کیانی اصل با اشاره به اینکه زکات به‌عنوان پایه‌های دین مبین اسلام است، اضافه کرد:پرداخت زکات به‌عنوان درمان درد‌های اقتصادی جامعه محسوب شده که اگر زمانی مشکلی اقتصادی و مالی در جامعه اسلامی پیش بیاید، زکات دادن در رفع آن کمک خواهد کرد.
ارسال نظرات