طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای کمک به نیازمندان در ماه رمضان

کمیته امداد در ماه رمضان از طریق اجرای سه طرح ویژه زمینه مشارکت خیران برای کمک به نیازمندان را فراهم کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۴۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بابیان اینکه یاری‌رساندن به هم نوعان و نیازمندان به‌خصوص در ماه مبارک رمضان از اهمیت و ارزش معنوی بالایی برخوردار است، گفت: طرح اکرام ایتام و محسنین، مفتاح الجنه و اطعام نیازمندان سه طرح ویژه است که کمیته امداد در این ماه با اجرای آن‌ها زمینه کمک به نیازمندان را فراهم کرده است.

وی ضمن بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین باهدف حمایت از کودکان یتیم و محسنین نیازمند اجرا می‌شود، افزود: محسنین کودکانی هستند که به دلیل وجود مشکلات سرپرست برای تأمین نیاز‌های اساسی زندگی خود نیازمند یاری خیران هستند.

شیخی زاده ادامه داد: خیران جهت مشارکت در این طرح می‌توانند با قبول حمایت از یک یا چند کودک یتیم و محسنین نیازمند، به‌صورت ماهیانه مبالغی در حد توان خود به‌حساب این کودکان واریز کنند.

وی بابیان اینکه از دیگر برنامه‌های ویژه کمک به نیازمندان در این ماه طرح مفتاح الجنه و دیدار با نیازمندان است، گفت: این طرح باهدف رفع نیاز‌های اساسی نیازمندان با فراهم‌سازی زمینه حضور مسئولان و خیران در منازل خانوار‌های نیازمند صورت می‌گیرد که در این دیدار‌ها ضمن اهداء کمک‌های نقدی و غیر نقدی مشکلات آن‌ها نیز بررسی و پیگیری می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان اطعام نیازمندان را از دیگر طرح‌های ویژه ماه رمضان برای کمک به نیازمندان نام برد و افزود: خیران می‌توانند از دو طریق اهداء غذای گرم و جیره خشک در این طرح مشارکت و به نیازمندان کمک کنند.

وی افزود: خیران همچنین می‌تواننداز طریق سامانه و کد ussd با شماره‌گیری عدد ۸۷#*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به‌صورت الکترونیکی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۸ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد این استان بهره‌مند هستند، ادامه داد: ۲۹ هزار از این خانوار‌ها دارای زن سرپرست، هفت هزار کودک یتیم و نیازمند، ۹ هزار دانش‌آموز و دانشجو و هزار و ۷۰۰ بیمار زمین‌گیر و صعب‌العلاج جزو این افراد هستند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات