سردار محمد حسین فیاض در جمع بسیجیان گردان امام حسین(ع) شهرستان میبد:

فتح خرمشهر فتح ارزشها بود/ایمان به خدا، در جبهه های سوریه و عراق نیز موجب پیروزی رزمندگان اسلام شده است

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اسلام با ایمان و اعتقادی که داشتند، طی چند روز خرمشهر را آزاد کردند که دشمن با همه توان خود، 34 روز در مقابل دفاع مردمی توانسته بود بگیرد.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۶۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج میبد سردار محمد حسین فیاض یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در ضیافت افطار بسیجیان گردان امام حسین (ع) و برخی از مسئولین میبد، گفت: به خاطر جدایی ارتش و سپاه در زمان بنی صدر و با خیانتی که انجام داد، در اوایل جنگ مشکلات زیادی برای دفاع از کشور وجود داشت که با فرار وی، و اتحاد ارتش و سپاه، توان دفاعی خوبی پیدا کردیم.
وی با یادی از شهید حسن باقری و تاثیر وی در عملیات بیت المقدس افزود: شهید حسن باقری یک نیروی اطلاعاتی بود که حتی طرح ریزی عملیات‌ها را نیز انجام می‌داد که شکست حصر ابادان یکی از آن‌ها بود، و ایشان علم و سرعت در طرح ریزی بسیار خوبی داشت که حتی ارتش نیز آن را می‌پذیرفت.
سردار فیاض بیان داشت: عملیات بیت المقدس برای ازاد سازی غرب کارون، شهر هویزه و همینطور منطقه شهر خرمشهر و رسیدن به مرز بین المللی انجام گرفت که اتحاد این دو نیروی بزرگ کشور در آن بسیار مهم بود.
وی ادامه داد: مرحله اول عملیات عبور از کارون و رسیدن به جاده اهواز خرمشهر بود که کمر دشمن در ایستگاه حسینیه که محل اطلاق دو سپاه دشمن بود، قیچی شد، و دشمن در این دو بخش برای تهیه ادوات خود به مشکل بزرگی خورد.
فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در مرحله دوم عملیات رزمندگان اسلام موفق شدند به مرز بین المللی برسند، عبور از کارون و ازادی هویزه و رسیدن به کوشک و طلائیه در این مرحله انجام گرفت.
وی گفت: برای ازادسازی خرمشهر نیز دو محور بیشتر برای ما نمانده بود که هر دو مورد استفاده خود دشمن بود که یکی جاده اسفالت ورودی به خرمشهر و دوم جاده پل نو بود، و منطقه کامل تحت پوشش موانع بود که نمی‌شد از آن‌ها استفاده کرد.
سردار فیاض با بیان این نکته که فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود، خاطرنشان کرد: ما در گردان امام رضا (ع) و جزء نیرو‌های خط شکن بودیم که از پل نو و از کنار مرز به منطقه گمرک وارد شدیم و درگیری بسیار شدیدی نیز با دشمن در این منطقه ایجاد شده بود.
وی با اشاره به این نکته که دفاع شدید و سنگر به سنگر دشمن کار را بسیار سخت کرده بود، اظهار داشت: دشمن با همه توان رزمی خود طی ۳۴ روز در مقابل مردمی جنگید که همه آن‌ها نیروی رزمی نبودند و با مشکلاتی که بنی صدر پیش اورده بود خرمشهر به دست دشمن بعثی افتاد، ولی دشمن برای نگه داشتن این شهر جدا از نیروی زیادی که در انجا داشت، موانع بسیار زیادی را ایجاد کرده بود که به لطف خدا طی چند روز شکست خورد و چندین هزار نفر از نیروهایش نیز اسیر شدند.
مدافع حرم اهل بیت در سوریه، در انتها گفت: این سال‌ها نیز دشمن با همه توان خود در سوریه و عراق وارد جنگ نیابتی شد، که با دفاع مردمی و کمک‌های مستشاری ما به دعوت دولت‌های این کشور‌ها شکست‌های سختی خورد و همه این‌ها اثر ایمان به خدا می‌باشد.
در پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حاج آقا زارعی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد اقامه شد و در ادامه بسیجیان و مسئولین شهرستان در ضیافت افطاری گردان امام حسین (ع) شرکت نمودند.
ارسال نظرات