با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان.

برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر دردهگلان

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۷۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور سرادر سرتیپ دوم پاسدار حمزه فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر روز ایثار و مقاومت در حسینیه رستگاران دهگلان برگزار شد.

در این مراسم سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای پشمرگان مسلمان کرد، شهدای بیت المقدس و شهدای مدافع حرم با اشاره به سالروزعملیات بیت المقدس تحت عنوان روز مقاومت ایثار و پیروزی اظهار داشت: اگر مقاومت خرمشهر نبود خوزستان سقوط می‌کرد و اگر خوزستان سقوط می‌کرد امروز در آسایش نبودیم.

وی آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت پذیرفت.

سردار فلاخ درادامه گفت: عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ یکی از نقاط عطف دفاع مقدس ۸ ساله و بلکه تاریخ ایران عزیز به شمار می‌رود.

وی فتح خرمشهر پس از ۱.۵ سال اشغالگری و جنایت رژیم بعث صدام و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن را محصول مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان این مرزبوم دانست.


سردار فلاح روز آزاد سازی خرمشهر را روز مقاومت، ایثار و پیروزی عنوان کرد و یکی از عوامل پیروزی را اتحاد و اعتماد و خود باوری عنوان کرد.


وی تاکید کرد: امروز در بین نسل جوان دانشگاهی سئوالاتی همچون اینکه «چرا بعد از آزادسازی خرمشهر جنگ ادامه پیدا کرد»، وجود دارد که باید ارزش‌ها و پیام‌های سوم خرداد برای نسل جوان تبیین شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس گفت: افزود: در این میان، حماسه آزاد سازی خرمشهر، به عنوان نقطه عطفی به شمار می‌آید که با مدد الهی و با صلابت و فداکاری فرزندان قهرمان این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.


وی در ادامه گفت: پیام این روز بزرگ این است که در هر برهه از زمان با اتکا به خداوند متعال و ایستادگی و مقاومت در برابر فشار‌ها و مشکلات و وحدت و همبستگی می‌توان کار‌های بزرگی را رقم زد.


فتح خرمشهر نقطه اوج حماسه وایثار رزمندگان است


سرهنگ امانی فرمانده سپاه دهگلان ضمن تبریک گرامیداشت سالروز سوم خرداد (فتح خرمشهر) به دست رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر، نقطه اوج حماسه و ایثار رزمندگان است.

وی در ادامه گفت: عملیات بیت المقدس یکی از سلسله عملیت‌های مشترک در مقطع دوم جنگ بود که بزرگترین عملیات در آن موقع به شمار می‌رفت چرا که در این عملیات ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران از اشغال ارتش عراق آزاد شد.

فرمانده سپاه دهگلان اظهار داشت: این عملیات در دو بعد داخلی وبین المللی حائز اهمیت بود در بعد داخلی باعث تقویت و بالا بردن روحیه رزمندگان و در بعد بین المللی هم باعث شد که کشور‌های حامی عراق با راائه پیشنهاد صدام را وادار به آتش بس نمایند.

سرهنگ امانی افزود: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است و همانطور که امام راحل فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده سپاه دهگلان گفت: بی شک آزادی خرمشهر را باید مرهون تلاش و استقامت انسان‌های خود باور و خدا محوری دانست که پیام آزادی و آزادگی را فریاد کشیدند و در لبیک به رهبر و مقتدای خویش داستان عشق و دلدادگی به ولایت را ماندگار نمودند.

سرهنگ امانی تصریح کرد: فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزشهاست و ایستادگی و مقاومت و وحدت کلمه رمز پیروزی این عملیات غرورآفرین بود.

فرمانده سپاه دهگلان غبار روبی مزار شهدا، یادواره شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی، همایش کوهنوردی، دیدار از خانواده ایثار گر را از برنامه‌های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر عنوان نمود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات