مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

نخستین وقف سلامت در زنجان ثبت شده است

حجت‌الاسلام جعفر جنتی اظهار کرد: وقف در زمینه سلامت نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۸۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  حجت الاسلام جنتی با اشاره به برخی پروژه‌های حوزه سلامت در استان زنجان بیان کرد: بیمارستان شفیعیه و موقوفه میرزا شفیع ابریشمی در حوزه سلامت و درمان استان زنجان جزو بزرگ‌ترین وقف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۲۵ درصد موقوفات کشور به مراکز درمانی و پزشکی اختصاص داده شده است، عنوان کرد: این نسبت همانند کشور در استان نیز رعایت می‌شود.

جنتی با بیان اینکه ۸۰ درصد موقوفات استان مربوط به اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: این موقوفات در زمینه وقف برای تعزیه‌داری حضرت امام حسین (ع) پررنگ‌تر است.
وی با بیان اینکه باید وقف با توجه به نیازهای روز جامعه ترویج پیدا کند، افزود:به همین منظور در زمینه ترویج این فرهنگ نیازهای جامعه شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: اشتغال، ازدواج و تامین مسکن جوانان از جمله اهدافی است که باید در دستور کار واقفان قرار گیرد.

جنتی در ادامه با اشاره به ثبت نخستین وقف در حوزه سلامت در استان زنجان عنوان کرد: یک وقف در حوزه سلامت طی نمایشگاه آئین محبت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه خیر نیک اندیش زنجانی سه دانگ منزل مسکونی خود را در حوزه سلامت وقف کرده است، عنوان کرد: این وقف قریب به ۳۰۰ میلیون تومان ارزش مالی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برخلاف تصورها وقف به حوزه خاصی منحصر نمی‌شود، افزود: در سطح کشور یک چهارم وقف به بخش خدمات درمانی مربوط است و در حوزه سلامت بوده و این موضوع در استان و شهرستان زنجان نیز وجود دارد.

ارسال نظرات