خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

ترویج امر به معروف نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر این ناحیه گفت: ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه مردم است.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۲۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی افزود: یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر  است.

وی راهکار ترویج امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه را ایجاد خودباوری در بین مردم بر شمرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایکاهی والاتر از جهاد دارد .

حجت الاسلام طالعی با بیان اینکه گسترش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به قشر و ادارات خاصی محدود نمی شود، اظهارداشت: آحاد جامعه در هر جایگاه ،زمان و مکانی موظف و مسئول اجرای این فریضه مهم هستند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه ادامه داد: اگر این فریضه مهم  و واجب فراموش شده در جامعه نهادینه شود کاهش گناه، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه تنها مشکلات  اجتماعی را رفع می کند بلکه  در کنار آن مشکلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را نیز از بین می برد.

وی شناخت و آگاهی از معروف و منکر را بسیار مهم دانست و گفت: تشخیص آن دقت فوق العاده ای می خواهد و اگر در این مسیر به وظیفه خود با حساسیت و ظرافت بیشتری  عمل نکنیم آسیب جدی دیده و نتیجه عکس می گیریم.

حجت الاسلام طالعی در بخش دیگر سخنان خود امربه معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه فرایض اسلامی بیان کرد و افزود: شناخت دقیق امربه معروف و نهی از منکر و انجام صحیح این تکلیف الهی می تواند تضمین کننده حقوق و آزادی های فردی هم باشد.

وی  افزود: اگر ما در فریضه امر به معروف و نهی از منکر درست به وظیفه خود عمل کنیم همه توطئه های دشمنان نقش بر آب خواهد بود و در سرنوشت ما ذره ای تاثیر نخواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه تذکر زبانی، قلبی و عملی را از مراتب امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: اجراي عملی امر به معروف و نهی از منکر در صورت نیاز به برخورد فیزیکی از وظایف حکومت اسلامی است که در غیر این صورت بی نظمی اجتماعی ایجاد می شود.

وی به اثار معنوی و اعتقادی امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: در جامعه اي که به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت داده می شود آگاهی مردم نسبت به معروف ها و منکرها از آگاهی هاي سطحی و جزیی به آگاه هایی عمیق و جامع ارتقا می یابد چنین جامعه اي نسبت به باورهاي اصیل واکسینه شده و از امنیت اعتقادي  بیشتری برخوردار می شود.

وی ادامه داد: اگر جامعه اي بخواهد اخلاق و ارزش هاي آن جامعه ماندگار باشد و دچار زوال و نابودي نگردد بهترین و مؤثرترین وسیله پاسداري از آن، امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام طالعی اضافه کرد: در جامعه ای که منکر فراگیر باشد و اکثریت مردم آن  جامعه به فساد دچار شوند قطعا مسئولین آن جامعه نیز فاسد می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها