مربی اخلاق در نشست اخلاقی در بافق:

تعادل در هر چیزی حتی در برخورد با دیگران خوب است/با اخلاق و رفتار خوب با دیگران برخورد کنیم

مسئول عقیدتی سیاسی حوزه :نتیجه می گیریم تعادل در هر چیزی حتی برخورد با دیگران خوب است و ما باید در حد امکان رفتار بد دیگران را با اخلاق و برخورد خوب به او نشان دهیم تا طرف مقابل متوجه اشتباه خود شود.
کد خبر: ۹۰۱۷۴۳۴
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، نشست اخلاقی حوزه شهید قدوسی با حضور  تعدادی از فرمانده پایگاه ها در بافق برگزار شد.
"دهقانزاده"مسئول عقدتی سیاسی حوزه و مربی اخلاق در این نشست گفت: همه ما انسانها با توجه به خانواده و محیطی که در ان زندگی می کنیم و بزرگ می شویم شخصیت و اخلاق مخصوص خود را داریم. هرکس باتوجه به فرهنگ محیط و اصالت و خانواده اش رفتار و برخورد خواصی دارد پس عوامل بسیاری ازجمله اصالت ، خانواده محیطزندگی و فرهنگ و… می تواند در اخلاق هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد ولیکن چه بهتر که انسان بایدبا رفتار و اخلاق خوب و نیک که هم خدا بپسندد هم بنده خدا با دیگران برخورد کند.
مربی اخلاق در ادامه افزود:ما نباید توقع داشته باشیم که در قبال هر رفتار نیک ما دیگران نیز برخورد خوب و نیک از خودشان نشان دهد.ممکن است اگر زیاد اخلاق خوب و نیک داشته باشیم و به دیگران نیکی بیش از حد کنیم طرف مقابل اشتباه برخورد کرده و به منظور منفی بردارد در اینجاست که سعدی شیرازی می فرماید:((نیکی چو از حدبگذرد نادان خیال بد کند.

وی خاطر نشان کرد: پس در هر برخورد ی حتی نیکی باید تعادل را حفظ کرد یعنی نه اینقدر نیک باشیم که به قول سعدی دیگران خیال بد کنند،نه بد باشیم که تنها بمانیم و نتوانیم کسی را در کنار خود نگه داریم .

مسئول عقیدتی سیاسی حوزه در پایان گفت:نتیجه میگیریم تعادل در هر چیزی حتی برخورد با دیگران خوب است و ما باید در حد امکان رفتار بد دیگران را با اخلاق و برخورد خوب به او نشان دهیم تا طرف مقابل متوجه اشتباه خود شود.
ارسال نظرات