به همت بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد:

انجام ۷۰۰۰ غربالگری سلامت

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری در تشریح اهم فعالیت های این سازمان و کانون های تابعه در اردیبهشت ماه از انجام ۶هزار و ۹۱۹ مورد سنجش قند خون، اندازه گیری فشار خون و کلسترول خون در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۷۲۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

به گزارش سرویس جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری در تشریح اهم فعالیت های این سازمان و کانون های تابعه در اردیبهشت ماه از انجام ۶هزار و ۹۱۹ مورد سنجش قند خون، اندازه گیری فشار خون و کلسترول خون در این ایام خبر داد.

دکتر مهین غفاری افزود: از این تعداد قند خون ۳هزار و ۳۵۵ نفر کنترل و فشار خون ۳هزار و ۳۳۶ اندازه گیری و کلسترل خون ۲۲۸ نفر اندازه گیری شد.به گفته وی، در طول این هفته ۳هزار و ۱۷ نفر نیز خدمات مشاوره ای و آموزشی در خصوص تغذیه، بیماری های واگیر و غیر واگیر دریافت نمودند.

وی تعداد خدمات دندانپزشکی ارائه شده را یک هزار و ۱۹۹ مورد اعلام کرد و افزود: اقلام بهداشتی شامل ۶۰ مسواک و خمیر دندان نیز توزیع شد.وی، تعداد ویزیت انجام شده توسط پزشک عمومی و توزیع اقلام دارویی را به ترتیب ۶۷۶ و ۲۱۴ مورد اعلام کرد.

دکتر غفاری گفت: ۵۲ نفر نیز از خدمات مامایی بهره مند شدند.وی، اندازه گیری قد و وزن و تعیین BMI را از دیگر خدمات ارائه شده توسط اعضای کانون های بسیج جامعه پزشکی بمناسبت هفته سلامت در سطح استان عنوان کرد و افزود: ۸۶۷ نفر نیز از این خدمت بهره مند شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان در ادامه، آموزش و مشاوره فرهنگی ۱۶۱ و انجام ۵۰ مورد تزریقات را از دیگر خدمات سازمان و کانون های تابعه آن برشمرد.

ارسال نظرات