شرکت ۱۰۵ هزار دانش آموز کردستانی در جشنواره علمی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۰۵ هزار دانش آموز کردستانی مقطع ابتدایی در جشنواره پروژ‌های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) شرکت کردند.
کد خبر: ۹۰۱۶۸۶۴
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صدیقه عبداللهی در حاشیه جشنواره جابربن حیان در سنندج اظهار کرد: این تعداد دانش آموز شرکت کننده ۶۹ درصد کل دانش آموزان دوره ابتدایی استان را شامل می‌شود که با هدایت و راهنمایی چهار هزار و ۵۶۲ معلم در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شرکت دانش آموران استان در جشنواره جابربن حیان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، گفت: جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری اجرا می‌شود.

به گفته وی در مرحله آموزشگاهی ۱۰۵ هزار دانش آموز در قالب ۳۵ هزار و ۱۶۶ پروژه فعالیت کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان افزود: سه هزار و ۴۱۶ پروژه نیز در نمایشگاه‌های شهرستانی حضور یافته و پس از داوری پروژه ها، ۶۲ پروژه به جشنواره استانی راه یافتند که در نهایت چهار پروژه به جشنواره کشوری این مسابقات راه پیدا می‌کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در دانش آموزان، تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به نوآوری، شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر دانش آموزان، آشنا کردن دانش آموزان با روش‌های علمی، و تقویت مهارت‌های کار گروهی و همکاری با دیگران عنوان کرد.

در ادامه این آیین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نمایشگاه جشنواره جابربن حیان در دبستان خسروی ناحیه ۲ سنندج افتتاح شد.

جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزان (جابربن حیان) یک رقابت سالم و هیجان علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی است که طی آن پروژه‌های علمی به صورت انفرادی یا گروهی با کمک معلمان طی چارچوب و فرایند مشخصی طراحی، ارائه و داوری می‌شوند.

در این نمایشگاه آثار و دست ساخته دانش آموزان دوره ابتدایی استان در قالب آزمایش، طراحی و ساخت، جمع آوری و طبقه بندی و نمایش علمی در دبستان خسروی کردستانی ناحیه ۲ سنندج در معرض دید قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات