منتقد سینما و تلویزیون در نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی استان البرز:

نقش زنان و کودکان در سینمای دفاع مقدس مغفول مانده است

منتقد سینما و تلویزیون درباره نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی استان البرز گفت: نقش زنان و کودکان در جنگ یکی از وجوه مغفول در سینمای دفاع مقدس بوده که نتوانستیم به شکل همه‌جانبه به واقعیت‌ها بپردازیم تا واقعیت‌های حضور زنان و کودکان برای نسل‌های امروز نمایان شود.
کد خبر: ۹۰۱۶۴۶۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سحر عصر آزاد منتقد سینما و تلویزیون اظهار کرد: دفاع مقدس که امضای خاص جغرافیایی ما را پای مفهوم جهانی جنگ می‌گذارد آن‌قدر ارزش‌های نهفته و بالقوه درونی دارد که این امکان را می‌دهد که در سطوح مختلف هنری جشنواره‌ها با موضوع دفاع مقدس برگزار شود و درواقع این رویداد دراماتیک انگیزه و بهانه‌ای برای شکل‌گیری آثار هنری باشد.

نقش زنان و کودکان در سینمای دفاع مقدس مغفول مانده است

وی افزود: حضور زنان و کودکان در جنگ از آن نقاطی است که آن‌جور که باید و آن‌جور که در رئالیسم و واقعیت وجود داشته در سینمای کشور به آن پرداخته نشده است و چه‌بسا حق مطلب در مورد این وجه از جنگ یعنی نقش زنان و کودکان در جنگ ادانشده است.

این منتقد سینما ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به میزبانی استان البرز ایده‌ای بسیار جذاب و نو است زیرا این امکان فراهم می‌شود تا نیروهای مستعد و جوان با نگرش و تفکرات جدید به هنرنمایی در این زمینه بپردازند.

عصر آزاد تأکید کرد: نقش زنان و کودکان در جنگ یکی از وجوه مغفول در سینمای دفاع مقدس بوده که نتوانستیم به شکل همه‌جانبه به واقعیت‌ها بپردازیم تا واقعیت‌های حضور زنان و کودکان برای نسل‌های امروز نمایان شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها می‌توانند دست‌به‌دست هم دهند و باعث شوند سینمای دفاع مقدس احیا شود و دوباره آن پویایی و رونق گذشته‌اش را پیدا کند.

این منتقد سینما و تلویزیون اظهار کرد: هنرمندان در هر سطح و هر نسلی نگاه ظریفشان را معطوف به وجه زنان و کودکان در جنگ نمایند و آثارشان را به جشنواره ارسال کنند.

عصر آزاد در پایان گفت: این موضوع اهمیت دارد که در این زمان و در این مقطع بتوانیم نگاه نسل هنرمندان را به‌خصوص به موضوع دفاع مقدس احیا کنیم و آثار فاخری در سینمای دفاع مقدس تولید و در اختیار نسل جوان قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار