تجلیل از معلمان نمونه شهرستان قروه

مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و پیشکسوتان فرهنگی قروه در راستای گرامیداشت هفته مقام معلم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۹۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی، استانی و پیشکسوتان فرهنگی در شهرستان قروه به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرپرست آموزش و پرورش قروه نظام آموزشی را بر پایه سه پارامتر محتوای آموزشی، مدرسه و معلم دانست و اظهار داشت: معلم یکی از مهم‌ترین ضلع‌های این مثلت آموزشی بوده که در بالاترین رتبه و جایگاه در تمامی جوامع قرار دارد.

به گفته جعفر عبدالملکی رکن اصلی و نقش کلیدی در تعلیم و تربیت، معلم بوده و این مهم در سند بنیادین تحول آموزش هم عنوان شده است.

وی با بیان اینکه معلم یک نماد است، افزود: هرکسی معلم را احترام بگذارد باید بداند جایگاه خود را تجلیل و قابل احترام دانسته است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه هم در این مراسم با اشاره به اینکه تمامی علم و دانشی را که داریم از معلمان است، افزود: بحث تعلیم و تربیت و علم و دانش از جمله نخستین مواردی بودند که به پیامبر اسلام نازل شد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام علم و دانش از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: در دین اسلام تعلیم و تربیت در ردیف جهاد قرار دارد و لذا کسانی که به این مهم می‌پردازند جهادگران عرصه علم و دانش هستند.

به گفته نوری با دین اسلام علم و دانش یک حیات مجدد به خود گرفت و لازم است نسیم آگاهی به خوبی در جامعه وزیده شود.


امام جمعه اهل سنت قروه همچنین به آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص در میان نسل امروز پرداخت و گفت: معلمان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین قشر در پرورش نسل آینده باید در بعد آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و دقت و توجه لازم را داشته باشند.

معاون پژوهش آموزش و پرورش کردستان:

قشر معلم باعث ارتقاء سطح علم و دانش جامعه می‌شود

در این مراسم طالب محمدی نیز اظهار داشت: امروزه در قرن بیست و یکم بهترین بستر برای دانایی، آموزش و پرورش است و کسی نیست که این مهم را نداند.

به گفته وی این گونه مراسم‌ها نمادین بوده و تنها بهانه‌ای برای جلب و جذب افکار عمومی به آموزش و پرورش و برجسته کردن توجه حاکمیت به جایگاه و مقام معلم در جامعه است.

محمدی فلسفه خلقت را آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: یکی از حقوق برای انسان‌ها به حوزه تربیت می‌رسد که به معلم به عنوان قشری که دارای بیشترین اعتماد میان مردم بوده سپرده شده است لذا می‌طلبد چنین سرمایه مورد اعتمادی متناسب با استاندارد‌های لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شغل معلمی خطرناپذیر بوده و با صنعت هوانوردی همخوان است، افزود: تنها جاده‌ای که تابلوی دور زدن ممنوع را دارد تعلیم و تربیت است و این مسئله اهمیت ویژه آموزش و پرورش و مقام معلم را می‌رساند.

محمدی از دو نوع نگاه به جامعه فرهنگیان گفت و عنوان کرد: یک نوع نگاه به پیرامون و محیط است که انتظار می‌رود روشن شود و نگاه دیگر به معلم می‌رسد که باید متناسب با ماهیت و نقش معلم در نظر گرفته شود.

وی با انتقاد از اینکه قدردانی از معلم نباید برای رفع تکلیف باشد، یادآور شد: هیچ جامعه‌ای نیست که از سطح معلمان بالاتر رود و باید دانست معلم در هر سطحی که باشد آن جامعه در همان سطح و حد است.

محمدی در ادامه خطاب به معلمان اشاره کرد: اگر معلمی تا این حد مهم است باید متناسب با آن معلمان هم خود را بلا بکشند و رسالت خود را حفظ نمایند.

به گفته وی رسالت معلم اگر تربیت است نباید تنها از جنس حرف باشد بلکه در رفتار و کردار و تمامی جوانب مربوط هم دیده شود.

محمدی با تأکید از حسن اعتماد جامعه به معلمان، بیان کرد: اگر حسن اعتماد جامعه به معلم است باید این اعتماد با رفتار و کردار و تخصصی عمل کردن پاسخ داده شود.

معاون پژوهش آموزش و پرورش کردستان در ادامه به روند انتخاب معلمان نمونه پرداخت و گفت: در انتخاب معلمان برتر در دو سال اخیر علاوه بر مباحث عمومی به مباحث تخصصی هم توجه می‌شود و در واقع ۱۲ موضوع برای این مسئله مدنظر قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/7727
 
ارسال نظرات