خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

فعالیت های قشر بسیج جامعه زنان کشور قابل قبول است

سردار سپهر، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده توسط معاونت های مختلف سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: این قشر از نظر حجم، کیفیت و کمیت کار یکی از 3 قشر موفقی است که تاکنون از آن بازدید کرده ام و معتقدم این حجم فعالیت قابل قبول است.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۶۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر، از سازمان بسیج جامعه زنان کشور دیدار کرد. در این دیدار که با  حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور، جانشین و تمام مدیران این سازمان برگزار شد، در ابتدا هر یک از مدیران با هدف آشنایی جانشین سازمان بسیج مستضعفین که به تازگی این مسئولیت را برعهده گرفته است، گزارش کوتاهی از فعالیت های معاونت خود ارائه دادند.

سردار سپهر، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده توسط معاونت های مختلف سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: با گزارش هایی که ارائه شد، این قشر از نظر حجم، کیفیت و کمیت کار یکی از 3 قشر موفقی است که تاکنون از آن بازدید کرده ام و به ادامه فعالیت های این قشر امیدوار شدم و معتقدم این حجم فعالیت قابل قبول است اما در تراز خواسته های امامین انقلاب اسلامی نیست و باید فعال‌تر باشد.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با توجه به تعداد قابل ملاحظه ای از زنان بسیجی که عضو این سازمان هستند، نقش تعیین کننده در منویات رهبری و امام دارد، لذا مسئولین این سازمان لازم است که تلاش کنند تا با نگاه جهادی و انقلابی و روحیه مدیریت جهادی اتاق فکرهایی را برای تصمیم گیری مدیران تشکیل دهند.

جانشین سازمان بسیج استفاده از خرد جمعی را اولین مولفه ضروری در سازمان بسیج جامعه زنان دانسته و افزود: یکی از ویژگی ها و مولفه های اقتدار در دنیا، اندیشه است، تولید فکر و اندیشه بسیار ارزشمند است و ضروری می دانم که بر روی این سطح برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا افزایش پیدا کند و این امر جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی امکان پذیر نیست.

 

وی تصریح کرد: گام دوم این است در تربیت و تامین کادر فرماندهی و مدیریتی مراجع بسیج زنان دقت لازم صورت گیرد، به عبارت دیگر فرمانده، مدیر، مربی، سرمربی، سرگروه و حتی مربیان مهدمساجد، همه کسانی که بازوان فکری و عملیاتی این سازمان هستند، حتما باید در روند تربیتی قرار گیرند.

سردار سپهر گام سوم را جذب نخبگان و خواص و تربیت آن ها دانسته و تاکید کرد: در هر جامعه ای یک بخش به عنوان مرجع وجود دارد که مورد اعتبار است، سازمان بسیج جامعه زنان این افراد را در قشرهای مختلف دانشگاهی، حوزوی، هنرمند، کارگری و ... شناسایی و جذب کند که اگر یک مرجع زن در هر حوزه ای جذب شود، این برای شما تولید فکر، جذب و مقبولیت می کند.

وی ادامه داد: برای تربیت نیز از منظر قرآن 14 روش وجود دارد که عبارتند از : تقلیدی، تلقینی، تدریجی، غیرمستقیم، الگویی یا سرمشق مناسب،عملی و رفتاری، پرسش و پاسخ، خطابه، انذار و تبشیر، موعظه و اندرز، نصیحت و خیرخواهی، وصیت به خیر و حق، امر به معروف و نهی از منکر، مراقبه و محاسبه که با توجه به شناخت و  گنجایش هر نخبه لازم است که روش تربیت مناسب فرد انتخاب شود.

جانشین سازمان بسیج با تاکید بر آیه 249 سوره بقره «کم مِن فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثيرَةً بِإِذنِ اللَّهِ» افزود: این افراد اگر خوب تربیت شوند، می توانند گره گشا و الگو باشند و خدا به واسطه این افراد توفیقات زیادی را شامل حال جمع می کند و یکی از ویژگی های این افراد طبق فرموده قرآن، داشتن «صبر و تقوا» است که برای عبور از مشکلات بسیار مهم است، افرادی که از تهدیدهای مختلف دشمن وحشت نمی کنند و خداوند پیروزی را به این افراد اعطا می کند.

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که سازمان بسیج جامعه زنان کشور باید یاددهنده و یادگیرنده باشد،  یعنی هر کسی در بسیج خواهران باید هم مربی و هم متربی باشد که این همان رمز موفقیت شیعه در طول این 14 قرن است.

سردار سپهر وظیفه دیگر این سازمان را پیشتازی در چند موضوع مهم در سطح کشور دانسته و افزود: به دنبال کارهای انجام نشده و به اصطلاح بر زمین مانده در انقلاب اسلامی باشید، کارهایی از جمله مبارزه با جریان‌های فمنیستی، پیشتازی در گسترش حجاب و عفاف، تولید محتوای پوشش و پوشاک زنان و دختران ایرانی، پیشگامی در کارآفرینی زنان خانه دار و یا بحث الگوی سوم، زن نه شرقی نه غربی، همچنین بحث تبلیغ افزایش جمعیت و تربیت زن تراز انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه متولی خاصی در کشور برای گردهم آوردن زنان خیر وجود ندارد و این ظرفیت در سازمان بسیج جامعه زنان کشور وجود دارد، افزود: شما می توانید این بانوان را گردهم جمع کنید تا در بروز اتفاقات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، بتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین موضوع ساختار و نظامات را از دیگر موضوعات مورد توجه دانسته و گفت: باید فعالیت های سازمان به صورت ساختار سالم، منعطف، کم هزینه، پرفایده، رسالت محور، هم افزا، جهادی، انقلابی، جذاب، تخصص مدار و انسان محور باشد، این یک نگاه قرارگاهی است که توقع می رود در این سازمان هم اجرا گردد.

وی در پایان نیز گفت: نظارت، کنترل، رصد و پایش در خصوص مسائل مختلف باید در این سازمان اتفاق بیفتد، ارتباط با اقشار دیگر و اولویت بندی کارها نیز بسیار مهم است که ضروری است به واسطه خردجمعی این اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظرات