در موضوع حکمیت جهل مردم حضرت علی(ع) را زمین گیر کرد/ انتخاب نادرست مردم در جایگزینی افراد برای مسئولیتها مشکل ساز است

«برخی با توجه به مشکلات امروز جامعه می‌گویند پس چرا رهبری چیزی نمی‌گویند باید پاسخ داد که ایشان همه چیز را فرمودند و همواره هوشیارانه تذکر می‌دهند اما چرا کسانی را ‌که ما انتخاب می‌کنیم فرمایشات رهبری را گوش نمی‌کنند؟ سوال درستی است که خودمان مقصر هستیم!»
کد خبر: ۹۰۱۴۵۹۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام یدالله  غلامی در آئین تکریم و معارفه مسوولان نمایندگی ولی فقیه در بسیج ناحیه مقاومت شهرستان نور که در نمازخانه این ناحیه برگزار شد، در سخنانی با موضوع اعتقاد به موعود و ارمغان ظهور حضرت حجت(عج) اظهار کرد: اعتقاد به منجی در همه ادیان وجود دارد اما ویژگی‌های مصلح کل و منجی در آنها متفاوت است.

وی افزود: بودایی‌ها می‌گویند آن‌کس که می‌آید بودای پنجم است، هندوها به آبادای دهم معتقدند، زرتشت نامش را شوشیانس می‌خوانند و... ؛ ما مسلمانان هم می‌گوییم او از ما و مهدی موعود(عج) است که از نسل آخرین رسول(ص) و فرزند علی(ع) و فاطمه(س) است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه همه ادیان در ظهور منجی اتفاق نظر دارند، تصریح کرد: 657 حدیث بشارت به ظهور حضرت و بیش از 4 هزار حدیث در وصف و ویژگی امام عصر روایت شده  و ما معتقدیم او پیاده کننده اهداف همه انبیاء است.

این مسوول خاطر نشان کرد: معمولا زمان مسئله و یک موضوع خاص که یک زمان توجه همه دنیا را به خود جلب کرده را کهنه می‌کند اما مسئله انتظار موعود نه تنها در گذر زمان رنگ نباخته بلکه پررنگ‌تر مطرح می‌شود و امروز به عنوان اندیشه و باور غیرقابل انکار جلوه می‌کند و ظهور فرق‌های انحرافی دلیل جدی بودن مسئله است.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود، فقر، جهل و غفلت را از مصائب بزرگ جامعه عنوان کرد و افزود: فقر از بلاهای بزرگ جوامع بشری است که دینداری را سخت می‌کند، جهل حضرت علی(ع) را مجبور به قبول حکمیت و ایشان را زمین‌گیر کرد.

وی غفلت را پشت گوش انداختن حرف حق و نشنیدن توصیه‌های اولیای دین دانست و گفت: «برخی با توجه به مشکلات امروز جامعه ما می‌گویند پس چرا رهبری چیزی نمی‌گویند باید پاسخ داد که ایشان همه چیز را فرمودند و همواره هوشیارانه تذکر می‌دهند اما چرا کسانی را ‌که ما انتخاب می‌کنیم فرمایشات رهبری را گوش نمی‌کنند؟ سوال درستی است که خودمان مقصر هستیم!»

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران عوامل فقر را عامل طبیعی(منابع)، عامل شخصی( عدم توانایی و معلولیت)، تنبلی ( تنبلی و فرهنگ پشت میز نشینی)، اسراف( دور ریز 8 میلیون غذا)، عدم انفاق(پرداخت‌های مستحبی که 102 آیه قرآن به آن اشاره دارد)، عامل معنوی(گناه)، ظلم و تبعیض و سوء تدبیر حاکمان عنوان کرد و افزود: مدیریت و کار جهادی در مدیران و مسوولان جدی گرفته نمی‌شود و کارها را به افراد دارای روحیه جهادی واگذار نمی‌کنند.

این مسؤول رفاه و تنعم سرشار، امنیت، صلح و آشتی کامل، عدالت اجتماعی کامل، تکامل عقلی و علمی و... را ارمغان ظهور عنوان کرد و گفت: همه جهان برخوردار از رفاه و امنیت می‌شوند و عدالت گسترش پیدا می‌کند.

در این آئین حجت‌الاسلام سید احمد حسینیان تکریم و تودیع و حجت‌الاسلام سیدجعفر حسینی به عنوان مسؤول جدید نمایندگی ولی فقیه در ناحیه نور معارفه شده است.

حسینیان قریب به پنج سال به عنوان مسؤول نمایندگی ناحیه نور مشغول انجام و وظیفه بود و قرار است به‌زودی در ناحیه آمل معارفه شود و حسینی با سابقه حضور در همین مسؤولیت در ناحیه تنکابن به ناحیه نور منتقل و معارفه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها