کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

حمایت از پیام رسانهای داخلی یک نیاز ملی

مومن نسب با اشاره به اینکه حمایت از پیام رسانهای داخلی یک نیاز ملی است، افزود: تلگرام با اینکه قوانین بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی را رعایت می‌کند اما در برابر ایران با وجود اینکه حجم زیادی از کاربران آن را تشکیل داده شانه خالی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۶۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت در آشوب‌های اخیر دولت و کشور مجبور شدند دست به دامن یک پیام رسان روسی شوند تا کانال‌هایی که ساخت بمب در آن آموزش داده می‌شود را فیلتر کند با این حال چنین مباحثی در کانال‌های ضد امنیتی دیگر از سر گرفته شد که این از ضرورت استفاده از پیام رسان‌های داخلی است.

مومن نسب با اشاره به اینکه حمایت از پیام رسانهای داخلی یک نیاز ملی است، افزود: تلگرام با اینکه قوانین بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی را رعایت می‌کند، اما در برابر ایران با وجود اینکه حجم زیادی از کاربران آن را تشکیل داده شانه خالی می‌کند.

این کارشناس با اشاره به اینکه کاسبان فضای مجازی در پی فیلترینگ تلگرام از نرم افزار‌های ایرانی یا پیام رسان‌هایی که مقررات کشور ما را رعایت می‌کنند استفاده کنند افزود: در این صورت اطلاعات از کشور خارج نمی‌شود، اجازه سیاست گذاری خارجی‌ها بر مردم طرد و امکان هک از سوی کاربران خارجی وجود نخواهد داشت همچنین حجم اینترنت کاربران نیز تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.
ارسال نظرات