اعلام فراخوان مقاله همایش علمی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان

فراخوان مقاله همایش علمی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان از طرف دانشگاه کردستان اعلام شد.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۱۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فراخوان مقاله کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در پنج محور با عناوین «مبانی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت»، «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «فرهنگ جهادی در اندیشه شهدا»، «انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت» و «شهید و شهادت و کردستان» اعلام شد.

محور «مبانی فرهنگ مقاومت ایثار و شهادت» شامل هفت بخش فرهنگ مقاومت و شهادت و ضرورت ترویج آن در جامعه، نقش خانواده در تربیت شهدا، جوانان مومن انقلابی و ترویج فرهنگ ایثار، نمود فرهنگ ایثار و شهادت در اسناد بالادستی، مفاهیم ارزشی در نگاه اندیشه سیره عملی وصایا و آثار شهدا، جایگاه شهید و شهادت در آموزه‌های دینی (قرآن و سنت) , باور‌های اعتقادی مردم، شهدا و تبعیت از سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) و بزرگان دین است.

محور «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» شامل زیر شاخه های، رسالت دانشگاهیان در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، انقلاب اسلامی و احیای فرهنگ ایثار و شهادت، راهکار‌های عملی تداوم راه شهدا و روحیه شهادت طلبی، شهید و شهادت در آثار ادبا و شعرای کردستان، راهکار‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، رسانه فضای مجازی و نقش آن در نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.

سیره شهدا و تاثیر راهبردی در جهاد فرهنگی و تامین سلامت اجتماعی، الگوپذیری جامعه علمی کشور از سیره شهدا در تحقق جهاد علمی کشور، الگوبرداری از اقتصاد دوران دفاع مقدس در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، تفکر جهادی و نقش آن در اقتصاد دانش بنیان و توسعه پایدار، نفش تفکر بسیجی و فرهنگ جهادی در پیشرفت کشور، نقش فرهنگ ایثار و شهادت در کیفیت بخشی به فعالیت‌ها در سطح جامعه و بیت المال و اهمیت صیانت از آن در باور شهدا زیر بخش‌های محور «فرهنگ جهادی در اندیشه شهدا» است.

بخش‌های محور «انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت» نیز شامل استکبارستیزی در اندیشه و سیره شهدا، استقامت و پایداری در اندیشه و سیره شهدا، وحدت و انسجام ملی و قومی در باور و اندیشه شهدا، عزت و شرف ملی در باور و اندیشه شهدا است.

علاقمندان به شرکت در این همایش علمی باید آثار خود را تا پایان اردیبهشت به آدرس ایمیل moavenatfarhangi@gmail.com و یا به آدرس سنندج، دانشگاه کردستان، معاونت فرهنگی اجتماعی ارائه کنند.

گفتنی است مقالات برگزیده در همایش علمی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان چاپ و از امیتازات ویژه پژوهشی برخوردار می‌شود
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات