تجلیل از تنها نخبه قرانی مازندران در مسابقات بین المللی

در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه مرکز مازندران از معلمان نمونه استانی با تقدیم هدایایی قدردانی شد، همچنین اعلام شد که به‌زودی از خانم حکیمه نصیری که در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش حفظ کل در بین بانوانی از 38 کشور جهان رتبه نخست را به‌دست آورد، قدردانی شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۰۶۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عسکری نیکزاد اظهار کرد: اهمیت تعلیم و ترییت در قرآن و احادیث آمده و در آن تربیت را بر تعلیم برتری داده است، اهمیت تربیت آنقدر بالا است که خداوند در هیچ جا منتی بر انسان نگذاشته و  تنها از این منظر که پیامبرانی را بر انسان‌ها فرستاده تا آنها را هدایت و تربیت کنند، بر انسان منت نهاده است.

وی با اشاره به بحث توسعه‌یافتگی در دوران معاصر، بیان کرد: توسعه و پیشرفت جوامع بیش از آنکه به امکانات و تجهیزات بازگردد به نیروی انسانی متعهد و مجرب بستگی دارد و از این‌رو نقش معلم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم محور و مدار توسعه و آبادانی کشور است و هر کشوری که سرآمد شده و در جهان حرفی در توسعه دارد، به آموزش و پرورش و سیاستگذاری‌هایی که در این بخش صورت می‌گیرد بازمی‌گردد چنانکه آلمان پس از جنگ جهانی دوم پیشرفت خود را مدیون معلمان دانست که توانست نیروی انسانی(سربازان وفادار) را تحویل کشور دهد.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کشور سالانه حدود 5 هزار میلیارد تومان درآمدهایی حاصل می‌شود که به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، تصریح کرد: اگر خانواده‌ها کمک کنند که این هزینه‌ها به آموزش و پرورش برگردد و در زمینه تعلیم و تربیت هزینه شود، کشوری مانند سنگاپور به ما غبطه می‌خورد.

وی با اعلام اینکه 535 هزار دانش‌آموز در مازندران تحصیل می‌کنند، افزود:  263 هزار دانش‌آموز دختر و بقیه پسر هستند، از مجموع دانش‌آموزان 280 هزار نفر در ابتدایی، 121 هزار نفر در متوسطه اول، 72 هزار نفر در متوسطه دوم، 2 هزار 700 نفر در مدارس استثنایی و 42 هزار نفر در پیش‌دبستانی و 36 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در آموزش و پرورش مدیریت مشارکتی و گروهی داریم، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند حاصل این زحمت را تنها به نام خود تمام کند، بلکه محصول تلاش 39 هزار نفر از جامعه فرهنگیان و خیران عزیز است.

وی به کسب رتبه‌های کشوری مازندران اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی هنری، پرورشی و پرسش مهر 64 رتبه کشوری به‌دست آوردیم، 30 رتبه در قرآن و عترت و نماز، 14 رتبه در تفکر و سبک زندگی و همچنین در پیشرفت تحصیلی، مسابقات نانو، پروژه مهر، اعزام به اردوی راهیان نور، زیر پوشش قراردادن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و پوشش تحصیلی نیز از استان‌های برتر در کشور بوده‌ایم.

در پایان آیین سیاسی عبادی نماز جمعه مرکز مازندران از معلمان نمونه استانی با تقدیم هدایایی قدردانی شد، همچنین اعلام شد که به‌زودی از خانم حکیمه نصیری که در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش حفظ کل در بین بانوانی از 38 کشور جهان رتبه نخست را به‌دست آورد، قدردانی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها