شهردار زنجان:

جشنواره اکو وسیله ای برای تبادل فرهنگ

شهردار زنجان در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه برگزار شد، گفت: در دنیا نیاز جوامع به همزیستی فرهنگی برای همدلی بیشتر و انسجام و پایداری فرهنگی ضروری است.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۹۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:مسیح الله معصومی با اشاره به آنچه در مفهوم فرهنگ اهمیت دارد،افزود: باورهای ذهنی و ارزشی است که می‌تواند در روابط اجتماعی انسان‌ها به‌صورت رفتار و کنش‌ها مشاهده کرد.
معصومی برگزاری جشنواره‌ اکو را وسیله‌ای برای تبادل فرهنگ‌ها دانست و عنوان کرد: این جشنواره‌ها ملت‌ها را با انواع فرهنگ‌ها و آداب و رسوم آن منطقه آشنا می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی و کشوری  سبب رونق اقتصادی می شود خاطر نشان کرد: : مهم‌ترین و دقیق‌ترین قسمت مطالعه فرهنگ برای ایجاد همزیستی فرهنگی، تعیین و تشخیص عناصر فرهنگی همان چارچوب‌های تشکیل‌دهنده فرهنگ است که مهم‌ترین این عناصر عبارت‌اند از هنجارها، سنت‌های عامه، آداب و شعائر، نمادها، ارزش‌ها و ساختارها است.
شهردار زنجان افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی به‌عنوان یک محرک توسعه می‌تواند باعث برداشته شدن گام‌های مؤثری در رونق اقتصادی ازجمله در شهر زنجان شود و در این راستا می‌توانیم از پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری نیز استفاده کنیم.
معصومی خاطرنشان کرد:  تنوع محیطی، شامل محیط‌های گردشگری موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز خرید  که دارای معماری خاص است، می‌شود.
شهردار زنجان با دید مثبت از  برگزاری چنین جشنواره‌ای خاطر نشان کرد: چنین جشتواره هایی  امکان معرفی فرهنگ‌ها و غذاهای محلی را برای کشورهای عضو همکاری اقتصادی ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات