مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ثبت ۲ موقوفه جدید برای فعالیت‌های قرآنی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ثبت دو موقوفه جدید برای فعالیت‌های قرآنی در زنجان خبر داد و گفت: تعداد موقوفات قرآنی در کل کشور و البته زنجان کم است.
کد خبر: ۹۰۱۱۶۶۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر جنتی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همواره به آن تاکید دارد، مبحث مربوط به ترویج سنت حسنه وقف است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج سنت حسنه وقف نمایشگاه‌های متعددی برگزار و با اصناف مختلف نیز نشست‌های مشترک بسیاری برگزار شده است، تصریح کرد: البته یکی از موضوعاتی که در این نشست‌ها بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است، بحث وقف‌های مشارکتی و دسته جمعی بوده است که مردم کمتر با آن آشنا هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اعتمادزایی بیشتر بین مردم و افزایش تعداد موقوفات در طول سال بیان کرد: در همین راستا طی روزهای گذشته دو موقوفه جدید در استان به ثبت رسیده است.

جنتی با بیان اینکه اخیرا خیری به نام محمد حسین حسینی یک واحد مغازه را در منطقه بیسیم برای ترویج فرهنگ قرآن و آموزش علوم قرآنی و فرهنگی وقف کرده است، گفت: ارزش این موقوفه ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه وقف دیگر ثبت شده در همین منطقه متعلق به آقای حجت‌علی کریمی است، تصریح کرد: این منزل مسکونی و مغازه نیز به مساحت ۲۰۰ متر و ارزش ۳۰۰ میلیون تومان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان و البته در کل کشور کم است، اضافه کرد: از همین رو در تلاش هستیم که با همکاری و مشارکت مردم در افزایش موقوفات قرآنی تلاش کنیم.

 

ارسال نظرات