افزایش مدت ممنوعیت واردات برنج در موعد برداشت

یوسفیان ملا با اشاره آزاد شدن واردات برنج بیان کرد: مقرر شد که وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج را به مدت سه ماه از طول سال در موعد برداشت برنج کشاورزان ممنوع کند که در سال گذشته این ممنوعیت به ۵ ماه افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۵۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عزت الله یوسفیان ملا در گفتگویی از کاهش قیمت برنج کشاورزان شمال کشور ابراز نگرانی و خاطرنشان کرد: به شخصه چندین مرتبه از طریق رسانه های مکتوب و ملی از کشاورزان خواستار فروش برنج شدیم اما کشاورزان حاضر به فروش برنج نیستند.

وی با بیان اینکه انتظار ما همراهی کشاورزان برای فروش برنج انبار شده در شالیکوبی ها بود اما کشاورزان حاضر به تحویل برنج خود نبودند، ادامه داد: در این راستا، دولت شروع به خرید تضمینی کرد اما کشاورزان به قیمت مصوب شده راضی نبودند و برنج را به مراکز خرید تضمینی تحویل ندادند.

وی گفت: باید در خرید تضمینی به فکر دولت باشیم که اگر دولت قیمت ها را بالا ببرد نمی تواند سوبسید افزایش برنج را جبران کند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای عدم واردات برنج قادر به مذاکره با دولت هستیم ولی با قاچاقچیان نمی توان مذاکره کرد، افزود: وقتی قاچاقچی برنج را وارد کند در نتیجه شاهد کاهش قیمت برنج داخلی خواهیم بود.

وی با اشاره آزاد شدن واردات برنج بیان کرد: مقرر شد که وزارت جهاد کشاورزی واردات برنج را به مدت سه ماه از طول سال در موعد برداشت برنج کشاورزان ممنوع کند که در سال گذشته این ممنوعیت به ۵ ماه افزایش یافت.

یوسفیان ملا ادامه داد: مصرف سالیانه برنج در کشور بیشتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که ما حدود یک میلیون تن احتیاج به واردات داریم.

وی با بیان اینکه آمل تنها شهری است که آب بهاء کشاورزی پرداخت نمی کند، گفت: در بعضی شهرها شاهد نرخ بالای آب بهاء کشاورزی هستیم.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه برای تامین آب کشاورزان آملی علاوه بر سهمیه گازوئیل این شهرستان، دو میلیون لیتر گازوئیل مازاد به آمل واگذار شد تا به تمام چاه های کشاورزی اختصاص داده شود، ادامه داد: برای اکثر چاه های کشاورزی مجوز برق دار کردن گرفتیم و برای برق دار کردن چاه های کشاورزی در آمل چندین میلیارد هزینه شد تا مردم مشکلی برای تامین آب نداشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها