جانبازان یادگاران امتحان الهی در دفاع مقدس هستند/ همگرایی شوراموجب افزایش اعتماد مردم می شود

شهردار بابل نیز با تبریک روز شوراها و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: جانبازان یادگاران امتحان الهی در هشت سال دفاع مقدس هستند که زبان در وصف بزرگی آنان قاصر است، آنان همواره الگوی شهامت و مقاومت برای همه هستند و باید مقام آنان را ارج نهاد.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۴۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، قربانعلی ولی‌زاده در مراسم تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهر بابل و جانبازان شهرداری بابل در سالن اجتماعات شورای شهر بابل با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه میلاد فرخنده حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: تکریم و قدردانی از ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان بر همه ما تکلیف و واجب است این عزیزان سند افتخار نظام هستند، همه ما بدهکار بهترین انسان‌هایی هستیم که جان خود را تقدیم انقلاب کردند تا امروز ما مسؤولان در خدمت به این مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار جانبازان از ما انجام خدمت صادقانه و بی‎منت به مردم است، افزود:  در طی 20 سال از تاسیس شورا ظرفیت‌های خوبی شناسایی و استعدادها و توانمندی‌ها شکوفا شد، باید مطالبات مردم به شکل جدید شناسایی و مورد توجه قرار گیرد، در حوزه مطالبات مردمی باید شناخت لازم و درست انجام شود و مصوبات لازم از سوی شوراها اخذ شود.

فرماندار بابل با بیان اینکه شورا یک نهاد جمعی و با تکیه بر مردم سالاری دینی است که باید در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارد، تصریح کرد: در حوزه نظارتی شوراها در قانون اساسی اشاره شده است که لازمه یک ناظر خوب داشتن اشرافیت دقیق و کامل طبق قوانین و مقررات و بخشنامه‌هاست ناظری موفق است که مطلع از مواد قانونی باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کسی که خود دانش و علم کافی در خصوص شهری نداشته باشد کارآیی لازم را نداشته و در جایگاه تشریفاتی است.

ولی‌زاده یادآور شد: باید خروجی مصوبات شورا و شهرداری در راستای رفاه، آسایش و تکریم شهروندان و روستائیان باشد، امروز جامعه نیازمند نشاط است و باید بسترهای نشاط در جامعه رونق یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب اجتماعی دغدغه وجود دارد و باید این دغدغه کاهش یابد، ادامه داد: با ایجاد انسجام و هماهنگی بین شورا و شهرداری گام‌های مثبتی در جهت توسعه و عمران شهر ایجاد می‌شود که در سایه این انسجام شاهد اتفاقات خوب و بسزایی در شهر بابل هستیم.

رئیس شورای شهر بابل نیز با تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: بحث شور و مشورت در سیره نبوی و آیات قرآن تاکیده شده است و استفاده از خرد جمعی و نظارت بر عملکرد شهرداری در چارچوب قانون از وظایف شوراهاست .

رجب ملایی با اشاره به اینکه شوراها نهادهای واسط بین مردم و مسؤولان هستند، افزود: دخالت در امور اجرایی شهرداری و تک‌محوری، سبب انحراف در عملکرد شورا و روند پیشرفت و توسعه شهری می‌شود زیرا شورا نهاد نظارتی است.

وی به لزوم احترام نهادهای قانونگذار به جایگاه قانونی شورا اشاره و اضافه کرد: برای تحقق تصمیمات شورایی مشارکت مردمی از ضروریات است و شورا هرچقدر توانمندتر باشند و افزایش اعتماد میان مردم و شورا بیشتر باشد همگرایی و مشارکت‌های مردمی در امور شهری نیز بیشتر می‌شود.

شهردار بابل نیز با تبریک روز شوراها و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: جانبازان یادگاران امتحان الهی در هشت سال دفاع مقدس هستند که زبان در وصف بزرگی آنان قاصر است، آنان همواره الگوی شهامت و مقاومت برای همه هستند و باید مقام آنان را ارج نهاد.

محسن کبود با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان این مرز و بوم با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، در عرصه‌های مختلف آگاهانه و هوشمندانه حضور دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها