تشکیل کارگروه ویژه برای برنامه‌های فرهنگی کردستان در وزارت ارشاد

در دیدار استاندار کردستان و مدیر کل ارشاد این استان با سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن برشمردن جایگاه درخشان استان کردستان به عنوان یکی از مراکز مهم تولید و عرضه آثار فرهنگی و تشکیل کارگروه ویژه‌ای در وزارت ارشاد، مجموعه برنامه‌های کلان و گسترده‌ای مطرح شد که به زودی به مرحله اجرا درخواهند آمد.
کد خبر: ۹۰۱۱۳۳۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ در این دیدار مرادنیا ضمن برشمردن استعداد‌ها و اهمیت استان کردستان، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی دولت در این استان را به اضافه مطالبات و خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر را یادآوری نمود.

استاندار کردستان در این دیدار گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: استان کردستان یک استان فرهنگی است یعنی شاخصه تولیدات فرهنگی در آن بسیار بالاست و در تمام رشته‌های هنری مختلف نیز ما جمع کثیری از هنرمندان افتخارآفرین و بزرگ را در سطح ملی و جهانی داریم.

مرادنیا ضمن مقایسه استان کردستان با دیگر استان‌های صنعتی و تفاوت آن در اهمیت به حوزه فرهنگ و هنر و ادب گفت: این مسأله می‌طلبد که ما به استان کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید آثار فرهنگی و هنری در ایران بیش از گذشته توجه کنیم و بودجه و اعتبارات و توجهات ویژه‌تری نسبت به آن داشته باشیم.

وی ضمن یادآوری دیگر نقاط و توانایی‌هایی فرهنگی و هنری استان، مجموعه‌ای از برنامه‌های کلان دولت در استان را به این شرح برشمرد:

- برگزاری کنگره مشاهیر کرد در نیمه دوم سال ۱۳۹۷
- احداث شهرک سینمایی کردستان با توجه به تولید سه سریال فاخر درباره شخصیت‌های تاریخی کردستان که به عنوان زیرساختی فرهنگی و هنری نیز حائز اهمیت است.
- برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کردی با میزبانی استان کردستان.
- شناسایی شهر سنندج به عنوان «شهر خلاق موسیقی» و توجه و امکانات ویژه برای آن.
- مجموعه‌ای دیگر از برنامه‌های متنوع برای توسعه فرهنگی استان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از جایگاه درخشان کردستان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: برای تمام این موارد وزارت ارشاد آماده همکاری و حمایت لازم است و کارگروه ویژه‌ای با عضویت معاونین و با ریاست دستیار ارشد وزیر به منظور انجام برنامه‌های مذکور تشکیل می‌شود.

سیدعباس صالحی با قول مساعد و تاکید بر این که از تمام برنامه‌های مذکور حمایت می‌شود گفت: برای این امر برنامه‌ای جامع تدوین شده و در اختیار وزارتخانه قرارداده شود و ان‌شاءالله با حمایت‌های وزارت ارشاد و استانداری کردستان در دو سه سال آینده شاهد اتفاقات بسیار مثبت و خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان کردستان خواهیم بود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات