رئیس شبکه بهداشت فردیس مطرح کرد؛

بهره‌برداری از کلینیک فوق تخصصی فردیس تا پایان سال / ۶ هزار دیابتی در فردیس وجود دارد

رئیس شبکه بهداشت فردیس گفت: سعی داریم در راستای مقابله با بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار، تا پایان سال جاری کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فردیس راه‌اندازی و تأسیس شود.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۲۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، محمدرضا ترابی صبح امروز در همایش دیابت استان البرز که در فرهنگسرای ولایت برگزار شد، گفت: آموزش‌ها لازم می‌تواند به پیشگیری از درمان کمک کند.

بهره‌برداری از کلینیک فوق تخصصی فردیس تا پایان سال / ۶ هزار دیابتی در فردیس وجود دارد

وی افزود: در شهر فردیس پس از اجرای طرح تحول سلامت ۵۳ پایگاه سلامت برقرارشده است.

رئیس شبکه بهداشت فردیس با اشاره به شیوع بیماری‌های غیر واگیردار، گفت: بیش از ۷۸ درصد از مرگ را بیماری‌های غیر واگیردار همچون دیابت، فشارخون و بسیار دیگر مربوط می‌شود.

ترابی بیان کرد: سازمان درمان جهانی با ارائه برنامه‌ای به‌کل کشورها در راستای رفع بیماری‌ها غیر واگیردار و همچنین ارائه آموزش اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه سن بیماری‌های همچون فشارخون کاهش‌یافته است، اظهار کرد: امیدوار هستیم با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه ابلاغیه سن بیماری‌های همچون فشارخون و دیابت افزایش یابد.

رئیس شبکه بهداشت ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در راستای پیشگیری از بیماری‌ها همچون دیابت، تشکیل پرونده الکترونیکی به‌صورت رایگان در پایگاه‌ها سلامت است که در این میان افراد مشکوک به بیماری به پزشک متخصص معرفی خواهد شد.

به گفته ترابی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان فردیس راه‌اندازی و تأسیس خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۷۹ هزار نفر در فردیس غربالگری شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۶ هزار نفر دیابتی در سطح شهرستان فردیس شناسایی‌شده‌اند که آن تعداد با ثبت دقیق‌تر قطعاً افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها