خبرهای داغ:
وزیر علوم در تبریز؛

طرح علم آموزی در حین سربازی اجرا می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای مرند به اجرای طرح علم آموزی در حین سربازی اشاره کرد و گفت: 100 هزار سرباز در شش ماه گذشته در قالب این طرح آموزش های لازم را پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۹۰۱۰۰۷۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منصور غلامی اظهار کرد: طرح سربازی در صنعت نیز برای دانشجویان ارشد و دکتری در حال پیگیری است.
 وی افزود: یکی از ثروت های بزرگ کشور مجموعه دانشگاهیان، مراکز علمی و محققان است که باید از این مجموعه بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.
غلامی با بیان اینکه باید زیرساخت ها برای بهره گیری از ظرفیت های مراکز دانشگاهی و علمی فراهم شود، ادامه داد: طرح کارورزی صنعت و جهاد کشاورزی در دانشگاه ها اجرایی شده است و دانشگاه ها می توانند دانشجویان خود را برای گذراندن کارآموزی در صنعت ثبت نام کنند.
غلامی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی دارای هفت دانشگاه بزرگ است، خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز با دارا بودن 24 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ایران و جزو یک درصد دانشگاه های تاثیرگذار دنیاست.
وی اضافه کرد: دانشکده فنی و مهندسی مرند به عنوان یکی از مطالبه های مردم این شهرستان در راستای اجرای سند راهبردی توسعه دانشگاه ها یکی از مصادیق توسعه آموزشی در آذربایجان شرقی است.
وزیر علوم افزود: پروژه عمرانی دانشکده فنی و مهندسی مرند که زیر نظر دانشگاه تبریز فعالیت می کند، در زیربنایی به مساحت پنج هزار و 635 مترمربع و با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است.
 در این دانشکده شش رشته کارشناسی در سه گروه آموزشی با ۱۶ عضو هیات علمی و ۵۲۰ نفر دانشجو به فعالیت های علمی، آموزشی و تحقیقاتی مشغول می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها