معاون بهداشت و درمان سپاه انصار المهدی (عج):

سلامتی برای همه و همه برای سلامتی

مصرف زیاد نمک موجب افزایش فشار خون شده که یکی از شایع‌ترین علل بیماری‌های قلبی و عروقی است
کد خبر: ۹۰۰۹۹۵۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:دکتر مولایی معاون بهداشت و درمان سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت : شعار هفته سلامت با عنوان پوشش همگانی سلامت و سلامت برای همه است.

وی در ادامه با اشاره به شعار سلامتی برای همه و همه برای سلامتی، افزود: مردم باید سلامت را از خود شروع کنند و هدف این است که مردم از بیماری‌هایی که خود در آن به طور مستقیم نقش دارند، جلوگیری کنند؛ به عنوان مثال نمک و قند کم‌تری مصرف کنند و روزانه حداقل 30 تا 40 دقیقه پیاده‌روی کنند.

 وی خاطر نشان کرد: مصرف زیاد نمک موجب افزایش فشار خون شده که یکی از شایع‌ترین علل بیماریهای قلبی و عروقی است؛ هم‌چنین باید از نان‌های کم نمک مانند نان سنگک استفاده شود.

وی هم‌چنین استفاده از نان‌های سبوس‌دار را به جای نان‌های سفید توصیه کردگفت: نان سفید موجب چاقی و دیابت می‌شود.

 دکتر مولایی برای کاهش چربی نیز استفاده کم‌تر از روغن را متذکر شده و افزود: بهتر است از روغن‌های مایع به خصوص روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان استفاده شود.

معاون بهداشت و درمان سپاه انصارالمهدی (عج) در ادامه به برنامه‌های این معاونت در هفته سلامت اشاره کرد گقت:

برپایی چادرهای سلامت داخل سپاه استان، تیپ 36 و نواحی تابعه برای کنترل قند خون، فشار خون ونبض،مسابقات ورزشی شنا، فوتسال و طناب کشی،حضور پاسداران در انتقال خون برای اهدای خون،دیدار با خانواده‌های جانباز به ویژه جانبازان بیمار،توزیع بسته سلامت بین پاسداران کل استان،کوهپیمایی و صرف صبحانه سلامت،و برگزاری همایش هفته سلامت در زمینه عوامل استرس و راهکارهاید پیشگیری از این بیماری از جمله برنامه های هفته سلامت می باشد.

 دکتر مولایی تصریح کرد: کلیدی‌ترین واژه سلامت را خود کلمه سلامت است، شخصی زمانی سالم است که آسایش کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی داشته باشد. و اگر کسی سلامتی معنوی نداشته باشد، به معنای واقعی کلمه ،سالم نیست.

ارسال نظرات