انجام ۸۸۸ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در سنندج

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام ۸۸۸ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۴ عملیات اطفاءحریق و ۳۹۴ عملیات امداد و نجات صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۴۰
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
  به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سهیل فضل وزیری اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان آتش نشانی امداد رسانی در کمترین زمان ممکن در راستای حفظ جان و مال شهروندان در مواقع بروز حوادث است.

وی افزود: سال گذشته آتش نشانان این سازمان در عملیات‌های مختلفی در سطح شهر و بیرون از محدوده شهر در زمان بروز حوادث حضور بموقع داشته است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج انجام ۸۸۸ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد عملیات انجام شده شامل ۴۹۴ عملیات اطفاء حریق و ۳۹۴ عملیات امداد و نجات است.

فضل وزیری عنوان کرد: عملیات‌های اطفاء حریق انجام شده در سال گذشته شامل ۶۹ فقره مسکونی، ۵۸ فقره خودرو و ماشین آلات، ضایعات و زباله ۴۷ فقره، تجاری ۴۵ فقره، فضای سبز و کشاورزی و مرتع و جنگل ۲۵ فقره، انبار ۶ مورد، مراکز تجمعی و واحد‌های آموزشی ۵ مورد و اداری، صنعتی و تاسیسات شهری هر کدام ۲ مورد و ۸ فقره سایر موارد بوده است.

وی ۱۵۶ فقره گرفتن حیوات وحشی و موذی، ۸۱ فقره گیر کردن درآسانسور، ۳۰ فقره تصادفات، ۲۶ فقره گیر کردن انگشتر، آبگرفتگی و سیلاب ۱۸ مورد، سقوط در چاه و ریزش آوار هر کدام ۵ مورد، ۴ فقره عملیات غواصی، ۳ فقره چرخ گوشت، سقوط اشیاء و اجسام و گازگرفتگی و انفجار گاز هر کدام ۲ مورد، سقوط از ارتفاع یک مورد و ۵۹ فقره سایر موارد از جمله ۳۹۴ فقره عملیات امداد و نجات صورت گرفته در سال گذشته برشمرد.
 
انتهای پیام/7727

فضل وزیری عنوان کرد: در حوادث رخ داده در سال گذشته ۵۶ نفر مجروح شدند و متاسفانه ۹ نفر هم براثر حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری سنندج در خصوص ماموریت‌های انجام شده بر حسب محدوده وقوع حادثه گفت:: ۸۵۶ ماموریت داخل محدوده شهر، ۱۷ مورد خارج از محدوده و ۱۵ فقره نیز در روستا‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش نقش مهمی در کاهش حوادث دارد گفت:: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان است آموزش و فرهنگ سازی در راستای رعایت نکات ایمنی است.

فضل وزیری خاطرنشان کرد: در طی سال گذشته تعداد ۷۰۶ نفر از آتش نشانان تحت آموزش درون سازمانی و در حوزه برون سازمانی نیز، ۸۵۴۵ دانش آموز مدارس و پیش دبستانی ها، ۹۱۲ نفر از پرسنل و کارکنان ادارات و نهاد‌های دولتی و ۱۲۹ نفر نیز از شرکت‌های خصوصی آموزش رعایت نکات ایمنی رافرا گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد: با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان شاهد کاهش حوادث در سالجاری باشیم
ارسال نظرات