فرماندار شهرستان ری:

اعتبارات "ری" بر مبنای میزان مشکلاتش تخصیص داده شود

خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: این شهرستان بار مشکلات زیستی، اقتصادی و اجتماعی کلانشهر تهران را تحمل می کند و انتظار داریم تا میزان اعتبارات ری نیز بر مبنای میزان مشکلاتش تخصیص داده شود.
کد خبر: ۹۰۰۷۲۸۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، روز دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه ریزی شهرستان ری اظهار کرد: این شهرستان بعد از فیروزکوه وسیع ترین شهرستان استان است و به لحاظ جمعیتی نیز بعد از تهران در رتبه دوم قرار دارد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با هشت هزار سال سابقه یکی از قدیمی ‌ترین شهرستان‌های کشور است و با وسعت ۲ هزار و ۷۰ کیلومترمربع نیازمند توجه بیشتری است.

جمالی پور گفت: این شهرستان در حوزه مسائل زیست محیطی متاثر از تهران است و گاهی اوقات شاخص آلودگی ری از مرز ۲۰۰ هم می‌گذرد و کار را برای زندگی دشوار می‌کند.

جمالی ‌پور خاطرنشان کرد: روزانه هشت هزار و ۵۰۰ تن زباله تهران در ری جمع آوری می‌شود، همچنین آب‌های روان آلوده نیز دیگر مشکلات این منطقه است.

وی ادامه داد: در بعد امنیتی نیز شهرستان ری مدخل ورودی تهران است و به تنهایی بار پنج زندان را به دوش می کشد، این درحالی است که ساختارهای کنونی جوابگوی مشکلات این شهرستان نیست و باید اعتبارات بیشتری تخصیص پیدا کند.

وی عنوان کرد: این شهرستان هیج عوارضی را بابت این مشکلات دریافت نمی‌کند، بنابراین انتظار داریم تا توجه ویژه ای به این منطقه شود.

ارسال نظرات