جامعه شناس بسیجی کشور در گفت‌و گو با «بسیج»:

نهادینه کردن سخن رهبری در رفتار اصل پذیرش ولایت است

ابهری گفت: تنها شنیدن و نوشتن سخن رهبری کارآیی ندارد، بلکه به کار بستن و در ذهن و رفتار نهادینه کردن اصل پذیرش ولایت و رهبری خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۶۷۷۷
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
مجید ابهری جامعه شناس بسیجی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون صحبت رهبری با این مضمون که تعرض به حریم مردم در پیام رسان‌های داخلی حرام شرعی است گفت: رهنمود‌ها و سخنان حکیمانه امام خامنه‌ای همواره مخاطبان خاص و عام را مورد خطاب قرار می‌دهد، که نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر جهان مخاطبان باید به رهنمود‌های ایشان گوش دل فرا دهند و آن‌ها را به کار بندند.

وی افزود: تنها شنیدن و نوشتن کارآیی ندارد، بلکه به کار بستن و در ذهن و رفتار نهادینه کردن اصل پذیرش ولایت و رهبری خواهد بود.

ابهری در ارتباط با عدم تجاوز به حریم خصوصی مردم و تعصب به تولیدات داخلی عنوان کرد: مخاطبان معظم له سه گروه هستند، که شامل: گروه اصلی و گردانندگان سامانه‌های مجازی مثل شرکت مخابرات و تمام واحد‌های دولتی و خصوصی که در تهیه، تولید و مدیریت زیر ساخت‌های فضای مجازی دخالت دارند و همواره مسئولیت اصلی در محور‌های یاد شده به عهده آن‎ها است.

وی در ادامه مطلب اظهار داشت: گروه دیگر کاربران عادی فضای مجازی هستند، یعنی افرادی که در سامانه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های مختلف حضور دارند و با وب گردی اوقات فراغت خود را پر می‌کنند، که این افراد باید بدانند که فضای مجازی آلبوم خانوادگی یا دفتر خاطرات نیست که بتوانند مسائل خصوصی خود را در آن نگه داری کنند و نیز سرکشی به حریم مجازی دیگران مجاز نبوده و نمی‌تواند از نظر شرعی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی درست باشد.

ابهری افزود: گروه سوم هکر‌ها و افرادی هستند که می‌توانند به سادگی به سامانه‌ها و فضای مجازی دیگران وارد شده و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، و نیز به موازات آن به سامانه‌های دولتی و بانکی وارد شده و با سو استفاده از تخصص خود آبرو و اموال دیگران را به مخاطره بیندازند.

وی عنوان کرد: چند روز پیش هجوم گسترده توسط هکر‌های صهیونیستی و آمریکایی به فضای مجازی ایران و زیرساخت‌های آن صورت گرفت که فرزندان متخصص کشور به خوبی در ضد حمله آن را خنثی ساخته و جبران نمودند.

ابهری تصریح کرد: بایستی نقاط ضعف توسط کارشناسان و مدیران شناسایی شده و قبل از تهاجم دشمن با سپر دفاعی پوشانده شود، همانگونه که در میادین جنگ تحمیلی توانستیم نقاط ضعف خود را از چشم دشمن مخفی نگاه داشته و با قدرت به آن‌ها پاسخ دهیم.

وی بیان کرد: در کمترین کشوری شاهد فروش سی دی‌های آموزش هک در خیابان‌ها و معابر هستیم، اما متاسفانه در ایران در میان سی‌دی‌های آموزشی مثل فیلم و بازی‌های مختلف، سی دی‌های هک در سطوح مختلف از مبتدی تا عالی با آموزش راهکارها، با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شود.

ابهری تصریح کرد: بایستی نیرو‌های امنیتی و انتظامی با این وضعیت به طور جدی برخورد نمایند، زیرا اینگونه افراد، با تشویق نوجوانان و جوانان به بهانه بازی و سرگرمی برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد خواهند کرد.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه به سخن امام خامنه‌ای مد ظله العالی بایستی تمام آحاد جامعه به ویژه نخبگان این رهنمود‌ها را به طور جدی جذب نموده و به کار بندند.
ارسال نظرات