خبرهای داغ:

پیام‌رسان‌های داخلی باتوجه به تذکر رهبری فضایی امن ایجاد کنند

مسئول سازمان بسیج زنان کشور گفت: امیدواریم پیام‌رسان‌های داخلی با توجه به تذکر اخیر مقام معظم رهبری در‌خصوص حفظ حریم خصوصی کاربران به این موضوع توجه کرده و بتوانند فضایی امن و سالم را برای مردم ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۰۰۶۶۴۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

به گزارش سرویس  زنان جامعه کشوری خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی، مسئول سازمان بسیج زنان کشور با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی،‌ به لزوم انتقاد فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه تأکید کرد.

اصلانی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در زمینه مصرف‌گرایی نیز تصریح کرد:‌ قرار است برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی با مضمون آموزش‌ سبک زندگی و مهارت‌های زندگی و با سرفصل مصرف‌گرایی در پایگاه‌های بسیج برگزار شود. 

اصلانی توضیح داد:‌ از حدود یک ماه آینده در 20 هزار پایگاه مقاومت بسیج، دوره‌های کنترل مصرف بهینه و تربیت کارشناس با موضوع مصرف‌گرایی و اقتصاد مقاومتی شروع خواهد شد که در این دوره‌ها تلاش در تقویت صاحب‌نظران از سراسر کشور خواهیم داشت. 

رئیس بسیج زنان کشور عنوان داشت: این جلسات به علاوه با کمک مؤسسات مردم‌نهاد نیز برگزار خواهد شد که در آن مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی، تربیت کارشناس و مصرف بهینه حامل‌های انرژی آموزش داده خواهد شد. 

اصلانی با توضیح در خصوص جزئیاتی از این برنامه‌ها اظهار داشت:‌در این دوره‌ها کارشناسان اقتصادی به صورت متمرکز آموزش دیده و سپس به استان‌ها اعزام می‌شوند تا در پایگاه‌های خود در قالب بسته‌های آموزشی، مطالب مدنظر را به مردم ارائه دهند. 

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال 97 نیز دوره‌های مدیریتی برای فرماندهان پایگاه‌ها با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد، تصریح کرد: در این دوره‌ها نیز چگونگی تحقق نقش زنان در اقتصاد مقاومتی مورد بحث قرار گرفت و دوره‌های فعلی نیز در تداوم دوره‌های قبلی انجام خواهد شد. 

پیام‌رسان‌های داخلی باتوجه به تذکر رهبری، فضایی امن ایجاد کنند

مسئول سازمان بسیج زنان کشور با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص پیام‌رسان‌های داخلی و لزوم حمایت از آنها نیز اظهار داشت: تاکنون ماهیت پیام‌رسان‌های خارجی برای همگان روشن شده است، همانطور که فیس‌بوک چندی پیش اطلاعات بیش از 50 میلیون نفر را دراختیار کشور انگلستان قرار داد. 

وی اضافه کرد: وقتی سرور یک پیام‌رسان در خارج از کشور مستقر بوده و به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد، طبیعی است که آن نرم‌افزار به‌دنبال تغییر سبک زندگی و ایجاد شکاف‌های فرهنگی باشد. 

مسئول سازمان بسیج زنان کشور با‌بیان اینکه امیدواریم پیام‌رسان‌های داخلی فاقد این آسیب‌ها باشند، عنوان داشت: در اسلام نیز آنچنان به کرامت انسان و حفظ حریم خصوصی وی اشاره شده، که افشای مسائل خصوصی افراد ایراد شرعی دارد. 

اصلانی ادامه داد: در کشورهای غربی، حفظ حریم خصوصی افراد تنها از منظر حقوق شهروندی دیده می‌شود که آن هم به‌طور کامل رعایت نمی‌شود، این در‌حالی است که در کشور ما این مسئله هم از نظر حقوق شهروندی و هم از نظر شرعی مورد توجه است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم پیام‌رسان‌های داخلی با توجه به تذکر اخیر مقام معظم رهبری در‌خصوص مسئله حفظ حریم خصوصی کاربران، به این موضوع توجه کرده و بتوانند فضایی امن و سالم را برای مردم ایجاد کنند.

 

ارسال نظرات