آیت الله اعرافی:

با کار و تلاش و حمایت از توان داخلی می توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد/ مسئولان باید با عزم جدی و اراده قاطع به مردم خدمت کنند

آیت اللله اعرافی با اشاره به وظیفه سنگین دیگری که ما داریم و آن جبهه مقاومت اقتصادی است، بر تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و گسترش روابط منطقه‌ای با دولت‌هایی که می‌توانیم با تعامل برقرار کنیم، تاکید نمود.
کد خبر: ۹۰۰۶۵۳۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت الله اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میبد ضمن دعوت به پیشه نمودن تقوای الهی و تاسی نمودن به سیره و سنت پیامبر اسلام، با توجه به تقارن این ایام با پایان ماه رجب و فرا رسیدن ماه شعبان، مردم را به کاربردن فرامین خدا و رسولش در زندگی سفارش نمود.
وی در ادامه عنوان نمود: در جهان، نظام سلطه چند مسیر را در کشور ما برای رسیدن به خواسته‌های خود دنبال می‌کند که باید با موقعیت شناسی هوشمندانه توسط قشر جوان و تحصیل کرده ما، حوزه، دانشگاه و دیگر اقشار جامعه این توطئه‌ها خنثی شود.
آیت الله اعرافی خاطر نشان نمودند: آن‌ها با سرمایه گذاری‌های عظیم سعی در فروپاشی پایه‌های اعتقادی، فکری و اخلاقی جامعه و نسل جوان ما دارند و باید گفت که ما در برابر تهاجمی بسیار شدیدتر از هر زمان دیگر قرار داریم که پایه نظام فکری و اخلاقی جامعه و همچنین همبستگی و اتحاد ما را هدف قرار داده است.
وی افزود: فشار‌های اقتصادی که دشمنان نظام بر ملت ایران وارد نموده، روح و ظاهر آن با برجام در تناقص است، همچنین تحریم‌های جدید که به بهانه‌های جدید نسبت به ما اعمال می‌نمایند.
خطیب نماز جمعه شهرستان میبد در ادامه تصریح نمود: آن‌ها برای مهار قدرتی که ایران در منطقه دارد، احساس ضعف و زبونی می‌نمایند و جهت مهار این قدرت اسرائیل را به پای کار آوردند و یک جبهه‌ای جدید و با راهبرد‌هایی جدید و با آرایشی نو و روشی جدید به وجود آوردند.
وی به انسجام جبهه مقاومت که، چون زنجیری استوار و مقاوم در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کرد و آن‌ها را از پای درآورد و همچنین تلاش‌های مراکز علمی که با ایستادگی در مقابلشان، آنان را وادار به تغییر سیاستشان کرد و نیز به شهادت تعدادی از مستشاران اشاره نمود. رئیس حوزه‌های علمیه کشور تقویت نماز و تحکیم پایه‌های اخلاقی اخلاق و آداب دینی را، راهبردی در مواجهه با تهاجم نظام سلطه نسبت به قشر جوان جامعه دانست و بیان کرد: که وظیفه حوزه‌های علمیه، دانشگاه، آموزش و پروزش و دیگر اقشار جامعه است که پایه‌های اخلاق را برای نسل جوان تبیین نمایند.
وی با اشاره به وظیفه سنگین دیگری که ما داریم و آن جبهه مقاومت اقتصادی است، بر تولید داخلی، مبارزه با قاچاق و گسترش روابط منطقه‌ای با دولت‌هایی که می‌توانیم با تعامل برقرار کنیم، تاکید نمود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به لزوم اولویت قراردادن رسیدگی به مشکلات مردم و گره گشایی و خدمت به مردم در صدر کار‌هایی که در ادارات انجام می‌شود اشاره نمود تا با عزم جدی و اراده قاطعی که نسبت به انجام این کار‌ها معطوف می‌دارند بتوان در آخر سال ارزیابی و کارنامه‌ای مثبت در اختیار مردم قرار داد.
وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی باید مبنای کار ما قرار گیرد، خاطرنشان نمود: استان و شهرستان میبد می‌تواند در فرایند و چرخه تولید کالای ایرانی پیشقدم شود که در این زمینه می‌توان علاوه بر جمایت از تولید داخلی، سرمایه‌ها و تسهیلات را نیز به سمت آن سوق داد.
آیت الله اعرافی در ادامه بیان کرد: همچنین لازم است تولیدکنندگان در تولید کالای ایرانی استاندار‌ها را عایت نمایند و نیز در هنگام توزیع و در فروشگاه‌ها کالای ایرانی در مقابل دید مردم قرار داشته باشد و ما نیز تلاش کنیم تا خود را ملزم به استفاده از کالای ایرانی نماییم که نتیجه آن رونق، اشتغال و گشایش در کار مردم است.
خطیب نماز جمعه میبد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، بعثت پیامبر و درخشش آن در تاریخ را تحولی بزرگ و پیچی عظیم در تاریخ عنوان نمود که با محوریت پیامبر اسلام در جامعه‌ای عقب مانده که فاقد نظام، دولت و تمدن بود، رقم خورد.
وی افزود: بعثت پیامبر زمانی صورت گرفت که دنیا در فترت و بیگانگی از دین، همچنین بی دانشی به سر می‌برد و جنگ و کشتار، کینه جویی، فساد و فحشا، فقر و بت پرستی رواج داشت و نظام خانوادگی نیز به هم ریخته بود.
رئیس حوزه‌های علمیه کشور محور طلوع خورشید بعثت را وجود انسانی کامل و متعالی عنوان نمود که در حوزه اخلاق، دارای سلوک و سیره و نظمی آراسته بود و نیز سیره اجتماعی وی همراه با حسن خلق، گشاده رویی، توجه و احترام به دیگران، مهمان نوازی، تواضع و فروتنی، کمک به دیگران و... همراه بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بر تاسی و الگو گرفتن از سیره و سلوک پیامبر در زمینه‌های اخلاق، مسائل عبادی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی تاکید نمود که می‌توان یک نظام مدیریتی منسجم در جامعه بر پایه مدیریتی که پیامبر در اداره امور جامعه خود داشت، به وجود آورد.
ارسال نظرات