فرماندار شهرستان ابرکوه مطرح کرد:

نارضایتی دامداران از نوسانات قیمت نهاده و تولیدات دامی / مهاجرت معکوس در بخش مرکزی ابرکوه

فرماندار شهرستان ابرکوه گفت: نوسانات قیمت نهاده و تولیدات دامی دامداران شهرستان را متضرر کرده و خواستار تثبیت و مشخص شدن قیمت‌ها از سوی مسئولین ارشد کشوری هستند.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۹۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس در ابرکوه، محمد کاظمی نسب حفظ منابع آب را در استان و کشور از جمله ضروریات برشمرد و ابراز کرد: کشاورزی در ابرکوه وضعیت امیدوارکننده‌ای دارد؛ اما به دلیل وابستگی سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان به منابع شمال استان فارس و عدم رعایت برداشت آب از سوی آنان، ما برای حفظ وضعیت موجود باید تغییر الگوی کشت را به طور جدی پیگیری کنیم.
کاظمی نسب تصریح کرد: در ابرکوه چند واحد تولیدی صنایع لبنیاتی فعال است که روزانه نیاز به ۲۰۰ تن شیر دارد و این در حالی است که تنها ۴۰ تن از این شیر در شهرستان تولید می‌شود؛ لذا باید موضوع ورود دام‌های جدید را در دستور کار قرار داده و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به این سمت هدایت کنیم.
فرماندار شهرستان ابرکوه یکی از خواسته‌های دامداران را موضوع تثبیت قیمت نهاده‌ها و تولیدات دامی برشمرد و تأکید کرد: این نوسانات قیمت دامداران را بسیار متضرر می‌کند و نیاز است که نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح و هیئت‌وزیران تصمیمی مناسب برای آن اتخاذ کنند.
وی در ادامه از دعوت سرمایه‌گذاران جهت حمایت از خوشه‌های مشاغل خانگی در ابرکوه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران جدید محصولات کشاورزی افراد از دارو‌های گیاهی گرفته تا سایر محصولات کشاورزی را از افراد خریداری کرده و پس از بسته‌بندی و برند سازی آن را با قیمت مناسب روانه بازار می‌کنند.
این مقام مسئول تأکید کرد: به جریان انداختن سرمایه‌های ثابت و راکد در روستا‌ها رونق تولید را به همراه داشته و موجب می‌شود تا نه تنها مهاجرت از روستا‌ها کاهش یابد، بلکه کسانی که به دلیل عدم رونق روستای خود را ترک کرده بودند، مجدداً بازگردند. همانند روستا‌های بخش مرکزی که طبق آخرین آمار‌های گرفته شده حدود ۶ درصد مهاجرت معکوس داشته‌اند.
ارسال نظرات