سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ع) آمل دریافت شد/ بقعه امامزادگان در آمل از نقاط دیدنی و پرجاذبه در فصل بهار و تابستان است

سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ره) در بخش لاریجان شهرستان آمل، 68 کیلومتری شهر آمل، در کیلومتر 35 شهر آمل به سمت تهران(جاده هراز)، ابتداء حوزه استحفاضی لاریجان، دهستان لاریجان سفلی، روستایی به نام پنجاب اخذ شد.
کد خبر: ۹۰۰۵۸۳۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدزمان خلیلی اظهار کرد: سند بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ره) لاریجان اخذ شد.

وی افزود: اراضی بقعه متبرکه  به مساحت 11 هزار و 232  مترمربع و با متراژ بنای ١٠۶٠ مترمربع شامل صحن، شبستان، حسینیه، خانه عالم و خانه خادم و ۴٢ باب زائرسرا به ارزش ریالی 5 میلیارد تومان بوده که سند مالکیت آن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لاریجان ادامه داد: بقعه حضرت عبدالمناف و عبدالمطلب حسنی(ره) در بخش لاریجان شهرستان آمل، 68 کیلومتری شهر آمل است، در کیلومتر 35 شهر آمل به سمت تهران(جاده هراز)، ابتداء حوزه استحفاضی لاریجان، دهستان لاریجان سفلی، روستایی به نام پنجاب وجود دارد که پس از طی مسافت تقریبی 18 کیلومتر(جاده فرعی) به سمت غرب و پشت سرگذاشتن کوه‌های سر به فلک کشیده البرز به روستایی به نام عبدالمناف نمارستاق که نام آن بزرگوار را بر روی روستای خود نهاده‌اند واقع شده است.

این مسؤول با بیان اینکه ساختمان بقعه به ثبت میراث فرهنگی رسیده است، تصریح کرد:نوع سازه بنای ساختمان بقعه اسکلت فلزی و مساحت زیر بنای آن 900 متر مربع تاریخ ساخت بنای آن در سال 1383 شروع شد و دارای امکانات رفاهی از قبیل 42 باب زائرسرا، سالن اجتماعات، سرویس بهداشتی است.

خلیلی در پایان گفت: این مکان یکی از نقاط دیدنی استان است و به‌دلیل ییلاقی بودن بیشترین زائر را در فصل‌های بهار و تابستان درخود جای داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها